Chipul mamei

Mama este cel mai frumos dar pe care viaţa mi l-a dăruit deşi nu meritam . În ochii ei blînzi şi mari am învăţat să admir iubirea de aproapele . Jertfa ei de zi cu zi , m-a pus pe gânduri , făcându-ma sa ma simt nevrednic de slujirea acestui înger păzitor cu chip de mamă . Chipul ei   din vaga mea copilărie , era cel care lumina casa oricât de negri se anunţau zorii zilei de mâine , dandu-mi acea siguranţă profundă ca totul va fi bine. Nu ea m-a invatat sa râd , dar ea a fost cea care m-a invatat sensul acestui cuvânt si cât de important este in viaţa sa stii sa il foloseşti .Valorile morale ale vieţii au fost zâne ce m-au vizitat in copilărie prin intermediul mamei . Nu avea ea darul cuvântului , dar avea darul convingerii . Sfântul Ierarh Nicolae era prezent si in icoana lustruita de mama de pe perete , si in varguta care asculta supusa de mâinile eficace ale mamei ori de câte ori era nevoie ca in mladieri duioase sa imi mângâie trupul obosit de copil răsfătat si alintat de bunici . Inca mai duc dorul acelor mângâieri . Ele m-au invatat sa urăsc minciuna , sa vin la timp acasă , sa iau note bune la scoala si sa nu raspund înapoi mamei . Eu intelegeam din priviri atitudinea mamei….dar după ce am făcut si rasfacut cunostinta cu sf Nicolae de vreo două ori . Chipul palid , fara vlagă uneori , veghea la căpătâiul meu rugîndu-se cu lacrimi mari , Mîntuitorului care îi zîmbea des din icoană . A ştiut mai înainte de toate sa imi fie cea mai bună prietenă si cel mai iscusit duhovnic . Duhovnic care ma apara in faţa altora , dar in faţa lui trebuia sa dau răspuns . Oricât de tare o durea , trebuia sa fie corectă cu feciorul ei…iar atitudinea asta a ei am moştenit-o cu vârf si îndesat . Acum si eu inteleg durerea prin care trecea mama când era nevoie sa ma pedepsească pentru nazdravaniile mele , dar si bucuria de pe chipul ei când isi vedea copilul îndreptat . Milostenia , fapta bună , rugăciunea…..avuţii care erau prezente din plin in sufletul ei , au fost zestrea care mi-a daruit-o când a trebuit . Dar cel mai important lucru a fost smerenia . Mama intotdeauna era inexistentă pentru ea….se lasa la urmă . Mai târziu după ani si ani , am înteles cât de important este acest lucru la prima vedere nesemnificativ . Dar mi-au trebuit ani sa desluşesc slovele pe care mama le-a scris cu multă jertfă pe foile caracterului meu de om dificil . Când ai o comoară lângă tine eşti tentat sa o exploatezi sau sa o compari….asta până înveti sa o preţuieşti cu adevărat . Când ai o mama adevărata eşti tentat sa o consideri un lucru normal , care ti se cuvine. Când pierzi comoara iti vin in minte toate foloasele pe care le-ai fi avut , dacă ai fi ştiut sa estimezi valoarea adevărata a comorii , având un discernământ in a o întrebuinţa . Aşa este si cu mama pe care o ai . Bună,rea…e mama ta . Am întâlnit multe cazuri in familii in care mama nu este ce am descris eu mai sus….dar Dumnezeu a compensat in cealalta parte , a copilului . Dumnezeu este drept cu fiecare , după măsura fiecăruia . Aveţi o mamă ?….preţuiţ-o dragii mei..! Jertfa , osteneala , bucuria ei sunt lucruri rare de mare valoare in ziua de astăzi . Iar dacă nu este mamă decât cu numele , tot Dumnezeu a ingaduit-o in viaţa voastră , deci respectati hotărârea Lui si pe mama voastră . Mama mea trăieşte…o femeie simplă , cu defecte , calităti , cu anii transformati in riduri inocente ce-i brazdeaza fruntea…..cu ochi luminosi ce-si aţintesc privirea spre icoana  Născătoarei de Dumnezeu , ingăimând tăcut o rugă printre lacrimile mari , ce izvorăsc ca în copilărie ; „Maica Domnului ,Tu care eşti mama tuturor , ai grijă te rog de copilul meu , tine-l sub ocrotirea ta cea milostiva . Te rog Maică ,te rog…!”

Ochii Căprui

 

 

5 comentarii la “Chipul mamei

  1. ..fericiti cei care au trait mangaierea plina de drag a mamei …
    Sanatate , bucurii si numai bine maicute dragi … ❤

    Apreciază

    • Fericiti cei ce impart mângâierea mamei pretutindeni….

      Apreciază

      • ami spune:

        Ce frumos dar v-a daruit bunul Dumnezeu sa ajungeti la sufletul oamenilor prin ceea ce scrieti… Slava Lui Dumnezeu pentru mama pe care v-a dat-o!
        As vrea si eu nespus de mult sa am bunatatea mamei mele, disponibilitatea ei de a sari in ajutor oricarui om care o solicita, as vrea sa ma topesc de mila pentru cei aflati in nevoi si in durere asa cum se topea ea, sa pot sa-i intorc fapta buna celui care ii oferea o paine, oferindu- 2 paini altadata, asa cum facea ea. Si toate le facea din inima si neconditionat… Nu-mi ramane decat sa nadajduiesc in mila Lui Dumnezeu ca-mi va da si mie oarecand o farama din dragostea ei de oameni. Bunul Dumnezeu s-o odihneasca in pace!

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

