Ganduri nostalgice

Mi-aduc aminte cu plăcere și totodată cu regret , clipele de rugă sinceră și tandră pe care o înălțam în copilărie . Cu plăcere pentru că și acum , aducându-mi aminte inima mea simte un fior extraordinar , ca și cum aș retrăi cu aceeași intensitate acele clipe fastuoase în care eu , îndrăzneam umil să Îl rog pe Dumnezeu să aibă grijă de mama , că e bolnavă , de fratele meu să fie cuminte și ascultător , de bunica să nu mă părăsească , și mai ales de mine să nu mă uite.
Frumoase clipe pline de simplitate , trăite-n evlavia nevinovăției inimii mele de atunci . Astăzi , când mi-aduc aminte cu câtă nevinovăție mă rugam , îmi este rușine de mine , de felul cum mă rog , cum mă simt în fața lui Dumnezeu , un om foarte oficial , plin de interese .”Doamne , dă-mi aceea , împlinește-mi cutare dorință , și Îți voi răsplăti așa cum pot și eu la timpul cuvenit…”Sună nu a rugă ,ci a afaceri . Mie așa mi se pare .
De aceea am regrete . Știu că sunt foarte mulți oameni care se roagă cu adevărat , mai ales dintre prietenii mei . Ma bucur pentru ei că nu și-au pierdut nevinovăția inimii de copil .
Prin cunoașterea păcatului și prin îndulcirea cu otrava acestuia , inima își pierde nevinovăția , se învârtoşează în așa măsură încât ochi are și nu vede frumusețile din jurul ei , urechi are și nu aude glasul duios al Mântuitorului ce spune încontinuu „Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru El „.
Dacă aș fi știut că a te maturiza înseamnă să îți pierzi gingășia inimii de copil , atunci mi-aș fi dorit să nu mă maturizez niciodată .
Ah , Doamne cât de mult mi-aș dori să mai am acea nevinovăție a inimii de copil…!!!
Raționalismul plin de mandrie întunecă frumusețea și gingășia inimii , umplându-o de necredință . Logica inimii e foarte diferită de logica minții . Punctul lor comun e Dumnezeu și recunoașterea Lui ca stăpân al amândurora . Altfel, discrepanțele dintre ele două duc la falsitatea omului sau la dualitatea caracterului său .
Nefiind împăcat cu tine însuţi in privința credinței inimii tale , nu vei avea putere să observi profunzimea lucrurilor importante din viață .
Doamne primește scâncetul inimii mele de om matur ca pe o silabă din ruga pe care o înălțam către Tine copil fiind….!!!

Ochii Căprui

Fotografie: Denii 

În dangăte prelungi de clopote se preling picăturile nostalgice ale sufletului meu îndurerat  de retrăitrea patimilor Tale Doamne .Mi-e inima chinuita de nelinişte gândindu-ma ca acum,in aceste zile va trebui sa patimesti atâtea înfricosate chinuri si batjocuri omeneşti pentru mine.
          Un sentiment de vinovatie crunta ma stăpâneste aducandu-mi aminte ca,si anul trecut ,si in fiecare zi,Tu patimesti,Te rastignesti ,înviezi ,Te înalti....iar eu pe an ce trece sunt la fel sau chiar mai rau .Eu stagnez în lenea mea de a fi ,Tu ...în jertfa Ta pentru mine.
           As dori ca anul acesta sa fie unul diferit în ce priveşte relatia noastra.Nu iti cer minuni,nici măcar puterea sa ma pot schimba in bine....dar mi-as dori sa imi dai puterea de-a Te iubi neconditionat de capriciile firii mele cazute .
          Până îmi vei îndeplini dorinta...Doamne al meu,voi rămâne în atmosfera aceasta mirifică de lumină caldă a lumînărilor de ceară .
          Ma voi pierde acum pe mine însumi cu multa tristeţe în Denii ,căci ştiu cu certitudine ca ma vei regăsi cu multa bucurie in noaptea sfintei Tale Învieri,Hristoase ....

               Ochii Căprui

Lasă un răspuns

