Scoala vietii

Mă văd adeseori în ochii oamenilor care plâng , şi nu-mi pot explica de ce….probabil că şi ei la rândul lor , s-au oglindit în ochii mei , în momentele în care durerea lor m-a făcut să vărs lacrimi amare de faţă cu ei .
Simt că mai am multe examene de dat la şcoala vieţii , unde profesorii tac , creând un suspans şi o tăcere care-ţi încordează nervii la maxim . Profesorii au chipuri diferite , caractere diferite şi abilităţi extraordinare de a-ţi implementa în vine , teoria şi practica vieţii . Ciudat este că toţi profesorii aceştia sunt de când lumea .
Cu unii dintre ei mă împac bine….altora , înafară de recunoştinţa datorată veşnic pentru metodele şi dragostea lor pedagogică , consider că nu le datorez nimic . Directorul şcolii , Dumnezeu , pare că stă în loc , examinându-ne atent pe fiecare dintre noi , începând cu tresăltările inimii până la trăsăturile feţei .
Diriginta mea…Dragostea , lasă totul de la ea de fiecare dată când în clasă întâmpină câte o problemă cu vreun elev „tare-n clanţă „. Dar lucrul acesta nu e de admirat pentru elev. Directorul oricum îi va da dreptate dirigintei , iar elevul va trebui să-şi revizuiască conştiincios comportamentul vizavi de dna dirigintă şi de întreaga şcoală . Altfel , absenţa ei dintre noi va duce la un comportament inuman . Aşa că…avem grijă de dna dirigintă .
În orele de dirigenţie învăţăm cum să ne purtăm unii cu altii , cum să fim legaţi unii de altii , cum anume sa păstrăm această legătură pe termen nelimitat ….Din când în când , directorul  mai asistă la orele de dirigentie .Toţi stim lucrul acesta …doar ca unii ne prefacem cât se poate de real ca directorul nu există , deşi L-am văzut , Îl ştim , şi poate de multe ori am fost chemati în biroul Lui pentru a lămuri unele aspecte ale viitorului nostru incandescent . Dar ne mintim frumos , unii pe alţii , pe noi înşine…asta până la examenul final , unde pe lângă prezenţa obligatorie a domnului Director , d-na inspectoare Moartea va surâde haotic sau vesel fiecăruia , acest lucru depinzând de rezultatele obţinute la învătătura în decursul anilor . Directorul va face un consiliu , unde va stabili împreună cu profesorii , media fiecărui elev .
Cel mai bun profesor de istorie din toată şcoala este Durerea . Mereu cu faţa posomorâtă , bătută-n cuiele suferintei , întotdeauna punctual , cu o metodă pedagogică foarte practică , Durerea predă continuu . Unii au mai tras chiulul , dar şi când s-au adunat restanţele , a fost amarnic pentru ei . Eu am încercat să nu fug de la orele domnului profesor…chiar dacă sunt destui care m-au ispitit cu acest gând păcătos . (va urma)
Ochii Căprui

Fotografie: Şcoala Vieţii 

       Mă văd adeseori în ochii oamenilor care plâng ,şi nu-mi pot explica de ce....probabil că,şi ei la rândul lor ,s-au oglindit în ochii mei ,în momentele în care durerea lor m-a făcut să vărs lacrimi amare de faţă cu ei.
    Simt că mai am multe examene de dat la şcoala vieţii,unde profesorii tac,creând un suspans şi o tăcere care-ţi încordează nervii la maxim.Profesorii au chipuri diferite,caractere diferite şi abilităţi extraordinare de a-ţi implementa în vine ,teoria şi practica vieţii .Ciudat este că toţi profesorii aceştia sunt de când lumea.
        Cu unii dintre ei mă împac bine....altora,înafară de recunoştinţa datorată veşnic pentru metodele şi dragostea lor pedagogică ,consider că nu le datorez nimic. Directorul şcolii ,Dumnezeu ,pare că stă în loc,examinându-ne atent pe fiecare dintre noi,începând cu tresăltările inimii până la trăsăturile feţei .
       Diriginta mea...Dragostea ,lasă totul de la ea de fiecare dată când în clasă întâmpină câte o problemă cu vreun elev "tare-n clanţă ".Dar lucrul acesta nu e de admirat pentru elev.Directorul oricum îi va da dreptate dirigintei ,iar elevul va trebui să-şi revizuiască conştiincios comportamentul vizavi de dna dirigintă şi de întreaga şcoală .Altfel,absenţa ei dintre noi va duce la un comportament inuman .Aşa că...avem grijă de dna dirigintă.
        În orele de dirigenţie învăţăm cum să ne purtăm unii cu altii ,cum să fim legaţi unii de altii ,cum anume sa păstrăm această legătură pe termen nelimitat ....Din când în când ,directorul ,mai asistă la orele de dirigentie .Toţi stim lucrul acesta ...doar ca unii ne prefacem cât se poate de real ca directorul nu există ,deşi L-am văzut,Îl ştim ,şi poate de multe ori am fost chemati în biroul Lui pentru a lămuri unele aspecte ale viitorului nostru incandescent.Dar ne mintim frumos ,unii pe alţii ,pe noi înşine...asta până la examenul final ,unde pe lângă prezenţa obligatorie a domnului Director,dna inspectoare Moartea va surâde haotic sau vesel fiecăruia ,acest lucru depinzând de rezultatele obţinute la învătătura în decursul anilor.Directorul va face un consiliu ,unde va stabili împreună cu profesorii ,media fiecărui elev.
           Cel mai bun profesor de istorie din toată şcoala este Durerea.Mereu cu faţa posomorâtă,bătută-n cuiele suferintei ,întotdeauna punctual,cu o metodă pedagogică foarte practică ,Durerea predă continuu.Unii au mai tras chiulul ,dar şi când s-au adunat restanţele ,a fost amarnic pentru ei.Eu am încercat să nu fug de la orele domnului profesor...chiar dacă sunt destui care m-au ispitit cu acest gând păcătos .(va urma)

                Ochii Căprui

Lasă un răspuns

