Argumente vietii

Nu am știut cât de important e să trăiești și să te mulțumești cu ceea ce ai , decât atunci când aproape tot ce am avut sau mi s-a dat , am pierdut într-o clipă . Deci viața e un dar care merită exploatat din plin , fructificat , că altfel nemulțumitorului i se va lua și ceea ce i se pare că are .

Nu mi-am dat seama cât de valoros este să ai un prieten bun, care să te considere un alt el însuși, până când viața nu mi-a perindat prin fața ochilor mei tot felul de oameni care încercau să mă modeleze după caracterul lor, astfel încât să fiu copia lor fidelă. Deci , dacă vrei un prieten bun, respectă-l și respectă-i originalitatea caracterului său. Nu îi întina personalitatea cu nimic din ideile tale. Lasă să o facă singur. Toți suntem diferiți din fericire. Acesta-i farmecul completării.

Nu mi-am dat seama cât de trecătoare este viața mea și cât de important e scopul meu pe acest pământ, până când sub ochii mei , au murit rând pe rând cei dragi . Atunci am înțeles că și geniul și prostul ; bunul și răul ; bărbatul și femeia ; pruncul și bătrânul ; hulitorul și mucenicul , vor îmbrățișa aceeași poală caldă a pământului . După aceea , fiecare se va duce și își va lua plata sa , după ceea ce a făcut . Deci important este să știi ce vrei în viața aceasta , că timpul este scurt și nu ești tu stăpânul lui .

Nu mi-am dat seama cât de frumos am fost educat în sânul familiei și ce fericire este să poți să ai așa ceva , până când nu mi-a fost dat să văd grupuri de oameni , mai mici sau mai mari , ce nu au decât două puncte în comun ; Dumnezeu care i-a creat și sângele din care fac parte . Deci , familie nu înseamnă numai aceste două puncte în comun . Înseamnă mult mai mult : dragoste , jertfă , crez , unire , discernământ , slujire = comunicare .

Nu am știut niciodată cât de scump e pământul țărișoarei mele , până când istoria neamului meu de dac , nu mi-a deschis ochii legați de așa zișii „istorici anonimi” predați în școală . Trăiesc într-o țară săracă , cu un trecut faimos , al cărui strămoși se învârt probabil în groapă de necaz , văzând cum banul a luat locul demnității , păcatul a luat locul virtuții , interesele personale au luat loc intereselor țării , și încet încet , străinii loc românilor. Cel mai rău este că fiecare celulă a țării , fiecare român e năucit săracul , de realitatea care i se oferă , absolut” extraordinară ” . Dar Dumnezeu veghează asupra tuturor . Deci , române drag , dacă îți iubești țară cu adevărat și pe tine însuți , caută să te implici în realitate , educându-te și educându-ți copii în spiritul și moralitatea vremurilor de acum 50 de ani măcar . Lumea s-a schimbat pentru că noi am îngăduit ca patimile să se înnoiască .

Nu am dat importanță deosebită credinței mele , până când durerea nu m-a învățat cât de primordial este să fac acest lucru . Credința e singurul lucru care te împinge în viață mai departe . E singurul motiv inepuizabil , fascinant de real și extrem de vital . Restul : patria , neamul , familia , prietenul….sunt motive colaterale care survin unei existențe reale a unui om adevărat . Deci….cine vrea să trăiască …are pentru ce și pentru cine !!! Motive sunt destule , slavă Domnului ! Oameni motivați nu prea sunt .
Ochii Caprui

Fotografie: Argumente vieții . . .

    Nu am știut cât de important e să trăiești și să te mulțumești cu ceea ce ai, decât atunci când aproape tot ce am avut sau mi s-a dat , am pierdut într-o clipă. Deci viața e un dar care merită exploatat din plin, fructificat, că altfel nemulțumitorului i se va lua și ceea ce i se pare că are.

   Nu mi-am dat seama cât de valoros este să ai un prieten bun, care să te considere un alt el însuși, până când viața nu mi-a perindat prin fața ochilor mei tot felul de oameni care încercau să mă modeleze după caracterul lor, astfel încât să fiu copia lor fidelă. Deci , dacă vrei un prieten bun, respectă-l și respectă-i originalitatea caracterului său.  Nu îi întina personalitatea cu nimic din ideile tale. Lasă să o facă singur. Toți suntem diferiți din fericire. Acesta-i farmecul completării. 

    Nu mi-am dat seama cât de trecătoare este viața mea și cât de important e scopul meu pe acest pământ, până când sub ochii mei , au murit rând pe rând cei dragi . Atunci am înțeles că și geniul și prostul ; bunul și răul ; bărbatul și femeia; pruncul și bătrânul ; hulitorul și mucenicul , vor îmbrățișa aceeași poală caldă a pământului. După aceea, fiecare se va duce și își va lua plata sa , după ceea ce a făcut. Deci important este să știi ce vrei în viața aceasta, că timpul este scurt și nu ești tu stăpânul lui.

     Nu mi-am dat seama cât de frumos am fost educat în sânul familiei și ce fericire este să poți să ai așa ceva, până când nu mi-a fost dat să văd grupuri de oameni , mai mici sau mai mari, ce nu au decât  două puncte în comun; Dumnezeu care i-a creat și sângele din care fac parte. Deci , familie nu înseamnă numai aceste două puncte în comun. Înseamnă mult mai mult: dragoste, jertfă, crez, unire, discernământ, slujire = comunicare.

     Nu am știut niciodată cât de scump e pământul țărișoarei mele , până când istoria neamului meu de dac ,  nu mi-a deschis ochii legați de așa zișii "istorici anonimi" predați în școală. Trăiesc într-o țară săracă, cu un trecut faimos,al cărui strămoși se învârt probabil în groapă de necaz, văzând cum banul a luat locul demnității , păcatul a luat locul virtuții , interesele personale au luat loc intereselor țării , și încet încet, străinii loc românilor.   Cel mai rău este că fiecare celulă a țării , fiecare român e năucit săracul, de realitatea care i se oferă, absolut" extraordinară " .Dar Dumnezeu veghează asupra tuturor.  Deci , române drag , dacă îți iubești țară cu adevărat și pe tine însuți , caută să te implici în realitate, educându-te și educându-ți copii în spiritul și moralitatea vremurilor de acum 50 de ani măcar. Lumea s-a schimbat pentru că noi am îngăduit ca patimile să se înnoiască. 

    Nu am dat importanță deosebită credinței mele , până când durerea nu m-a învățat cât de primordial este să fac acest lucru. Credința e singurul lucru care te împinge în viață mai departe. E singurul motiv inepuizabil, fascinant de real și extrem de vital. Restul : patria , neamul, familia, prietenul....sunt motive colaterale care survin unei existențe reale a unui om adevărat.  Deci....cine vrea să trăiască ...are pentru ce și pentru cine !!! Motive sunt destule  , slavă Domnului ! Oameni motivați nu prea sunt.

         Ochii Caprui

2 comentarii la “Argumente vietii

  1. Ileana spune:

    Frumos asterni tu cuvintele! O seara binecuvantata suflet drag!

    Apreciază

Lasă un răspuns

