Momente din viata

Sunt câteva momente în viața fiecăruia dintre noi suflete drag , când tristețea te copleșește și simți că nu mai ai nici o scăpare . Bineînțeles că inima te înșeală cu delicatețe . Dar tu o crezi , pentru că ai încercat toate , ai făcut totul ca la carte , ai încercat rețete peste rețete și a ieșit o mare și profundă ….dezamăgire . De ce ? Ce s-a întâmplat ? Ce ai greșit ? Ce nu ai făcut bine ? Întrebări care îți frământă sufletul și mintea , înăbușindu-le în tristețe, disperare . Dar Hristos unde e ? A uitat oare să îți răspundă la rugăciunea făcută cu atâta acrivie și devotament ? Oare nu meriți nici măcar atât din partea Sa ? Ești chiar atât de păcătos ? Nu suflete drag….Hristos ți-a oferit de toate , chiar și ceea ce nu ai cerut încă , ci doar visai să ceri într-o bună zi . Dar ca un suflet să poată realiza în viața lui ceea ce trebuie și mai ales să primească ceea ce a cerut , are nevoie totuși să ia aminte la trei factori :
– Să știe care sunt prioritățile sale în viața aceasta și în funcție de priorități va primi și răspunsul la rugăciune .
– Să își schimbe atitudinea în fața vieții ori de câte ori e nevoie pentru a-si atinge prioritățile .
– Să aibă răbdarea necesară să parcurgă timpul cuvenit înțelepțirii sale .
Bineînțeles că Dumnezeu Îți va îndeplini rugăciunea suflete drag , dacă prioritatea numarul  unu în viața ta va fi El . Citește Viețile Sfinților și îmi vei da dreptate. Aaa….?!  Tu nu ești sfânt ? Dar măcar om încerci să fii , nu-i așa ? Uite dragul meu , sfinții au fost suflete  ” chinuite ” de focul dragostei pentru Hristos . Ei respirau , gândeau, simțeau , visau la Hristos în totalitate . Aveau dragoste imensă . Asta pentru ca știau că prioritatea lor este pacea sufletească sau unirea cu Dătătorul liniștei sufletești . Deci una din prioritățile oricărei ființe umane este liniștea sufleteasca sau ceea ce numește el fericire . Ești liniștit când ești împlinit , când știi că ai de toate . Omul , de mic copil , se chinuie , are ambiții…. O întreagă filozofie . Deci , în perioada copilăriei , sau mai bine zis, de școlarizare , omul nostru învață mult și bine pentru a ajunge cineva în societate , a avea un serviciu , a-si dovedi sieși că poate . Și atitudinea aceasta îi reușește în mare parte . După aceea , intră la un serviciu , își întemeiază ca orice individ o familie, își cumpără o casă etc. ….Iar acum , deseori ajuns la vârsta de 40 de ani , omul nostru , trecut prin multe , cugetă la viața sa . Are de toate și totuși nu e mulțumit . Îi lipsește ceva : liniștea sufletească . Și atunci caută să și-o însușească prin diferite metode . Încet , încet devine un om spiritual . Asta , într-un caz fericit , de om care știe ce vrea . Dar totuși am o întrebare : De ce a fost nevoie să ajungă la vârsta extraordinară de 40 de  ani pentru a-si da seama de deșertăciunea vieții și de importanța liniștei sufletești și unirii cu Hristos ? Nu putea mai de tânăr ?….Ba da putea… dar atunci era prea puternică dorința de afirmare , iar această dorință îl robea în totalitate . Dar cu puțin efort personal , cu puțin sfat a unei persoane cu discernământ (duhovnicul de exemplu) și cu puțină dragoste de Dumnezeu exemplificată prin rugăciune , orice om poate să își stăpânească dorința de afirmare . Dacă vrea . Dacă iubirea de sine , de bani, de putere sau pătimașă pentru cineva anume nu l-a legat la ochi încă . Și cu toate că știi care îți sunt prioritățile suflete drag în viaţă , modul de a le aplica în viața ta zilnica se cheamă atitudine . În funcție de acest mod vei reuși să obții ceea ce trebuie . Oare Dumnezeu va răspunde rugăciunii unui om morocănos , supărăcios din cale afară și pesimist pe deasupra ? ……
Va răspunde pentru a-l rușina .
Vom mai continua discuțiile pentru doritori….
Ochii Caprui

5 comentarii la “Momente din viata

  1. Ileana spune:

    Buna dimineata! Da, m-as bucura sa citesc mai departe!
    Aici, la tine, gasesc raspunsuri la multe intrebari ale mele, multumesc frumos!
    O zi binecuvantata!

    Apreciază

  2. amymohorea spune:

    Multumim…am primit si eu multe raspunsuri la viata mea…dar totusi un raspuns nu l-am primit sau poate nu vreau eu sa vad si sa inteleg…De ce oare un om care cauta pacea, daruieste iubirea, se lasa pe sine ridicind pe cealalta pers, iarta, sterge totate greselile si pe deasupra se ineca cu lacrimile durerii pt a indeplini ce cere biblia..totusi in ciuda tuturora primesc mereu si mereu contrariu.Unde e greseala mea? unde e raspunsul inimii mele de a primi si eu acea liniste, alinare, pace, iubire sincera si devotata asa cum o ofer eu, la cit am invatat de la Tatal ceresc…oare cer mult? astept mult de la viata?Nu am fost o pers. suparacioasa primesc invataurile fara sa ma supar, chiar imi doresc sa mi se arate acolo unde sunt gresita…si totusi sunt la virsta expusa de tine sus si…totusi pun intrebarea voi reusi sa obtin ceea ce imi trebuie?

    Apreciază

    • Pentru că nu ai învățat probabil limita între a sluji aproapelui cu devotament și a sluji aproapelui întru cunoștință. Cel care slujește aproapelui cu devotament , ca lui Hristos însuși, respectând întru totul regulile evanghelice , dar așteptând ceva în schimbul acestei slujirii, deși slujește cu devotament, totuși slujește orbește iar nu întru cunoștință deplină a scopului slujirii sale. Cuvântul evanghelic care adeverește cele de sus este „iar când toate aceste le-ați făcut, slugi netrebnice să vă chemați, întrucât nu ați făcut decât ceea ce erați datori să faceți.”
      Dumnezeu te răsplătește în schimb cu reaua pătimire. Adică pătimești întru o mică măsură cele ce a pătimit El de la oameni; ocară; batjocură; sudalmi; nerecunostinta; hule. Abia când ajungi să iubești cele de mai sus, considerând că le meriți pe deplin și dorind a pătimi pentru Hristos (deci ți se face lauda ca ocara și ocara la lauda) atunci slujești aproapelui întru cunoștință totală și sufletul tău capătă pacea deplină pentru că e unit cu Hristos în totalitate, ca unul ce slujește voii Sale întru totul binecuvântând pe cei ce va blesteama; iubindu-i pe cei ce vă urăsc; făcându-le bine celor ce vă fac rău.
      Iertare suflete drag că am răspuns așa târziu.

      Apreciază

    • Eu sunt sigur că vei reuși. Depinde de tine cum vezi lucrurile. Eu, unul ….așa le văd.

      Apreciază

Lasă un răspuns

