Ganduri

 

Cu bucurie nespusă suflete drag , îți voi împărtăși aceste rânduri pe care m-am decis să le aștern minuțios în urma unor evenimente din viața mea. Ceea ce îți voi spune sunt emoțiile și ideile unui suflet foarte atent la reacțiile celor din jurul său. De când mă știu , am studiat și studiez cu multă perseverență oamenii și mai ales sufletul cu mișcările sale. Aceasta este o pasiune care mă definește mai mult decât mă stăpânește. Sunt robul gândirii mele și al ideilor care definesc drumul omului către Divinitate.
Un lucru foarte important și deosebit de sensibil pe care l-am observat zilele trecute la oamenii din jurul meu a fost acesta ; cum se roagă unii. De ce m-a impresionat acest lucru și trebuie neapărat să îl povestesc ? Pentru că mie mi se pare absolut extraordinar. Omul are mai multe feluri de rugăciune. De la a citi cu voce tare , chiar superficial unele rugăciuni, până a vorbi cu Dumnezeu într-un mod extraordinar de simplu , parcă ar fi față către față, cu o sinceritate și îndrăzneală a sincerității sale nemaipomenită .
Când te rogi formal , de obișnuință, nefiind atent nici măcar la ceea ce citești cu voce tare , atunci convorbirea ta cu Dumnezeu , pe care tu de altfel o numești rugăciune, este mai mult o convorbire cu tine însuți. Convorbire în care Dumnezeu sărăcuțul, este atent la tine cum tu te chinui să te aduni , să îți dai seama ce vrei sa spui. Imaginează-ti suflete drag, un om care vine să aibă o discuție foarte importantă cu tine, iar când ajunge în fața ta, se fâstâceşte neştiind ce să îți spună ce vrea, fiind atent mai mult la reacțiile lui decât la atenția pe care tu i-o acorzi. Ce părere ai avea despre acest om ? Eu cred că ai spune că acesta are o problemă serioasă cu el însuși . De asemenea , l-ai invita să vină în altă zi, când este mai adunat, să încheiați discuția. Cu siguranță așa ai face. Deci, nu trebuie să te mai miri că nu i se împlinesc rugăciunile unui astfel de om.
Dar sunt și oameni care au observat de a lungul timpului că , ori de câte ori s-au rugat , Dumnezeu le-a dat atenție. Aceștia sunt cei care au rostit rugăciunile nu formal, nu cu lipsă de respect, nu cu îndoiala că Dumnezeu nu îi va asculta, ci cu dorința sinceră de a mulțumi pentru tot ce au și mai ales, cu atenția cuvenită în timpul rugăciunii. O atenție deosebita, îndreptată către sensul cuvintelor rugăciunii și mai ales către Cine sunt ele îndreptate. Iar la atenția aceasta se mai adaugă și faptul că au dorit din tot sufletul sa se ferească de păcate. De aceea aceste rugăciuni spuse cu un soi de teamă, respect și recunoștință profundă au fost ascultate mai repede de decât cele spuse cu superficialitate. Uite , vine un om la tine pe care l-ai ajutat cândva, îți mulțumește pentru tot ajutorul acordat atunci , iti arată că s-a mai îndreptat și cere din nou un lucru. Nu te iubește, dar iți arată destul respect și recunoștință. Deci , pentru aceasta atitudine, simți nevoia de a-l răsplăti , îndeplinindu-i cererea. Trăgând speranța că , poate vreodată în viața lui, își va da seama că nu ai în tine numai acea parte de temut, de respectat, ci ești și tu ființa care poate fii iubită.
Aici , intervin oamenii care m-au impresionat cu adevărat până la lacrimi. Oare cât de curat sufletește trebuie să fie un om și cum poate gândi el despre Dumnezeu, încât atunci când se roagă , să îi vorbească cu simplitate , la persoana a 2-a ?

„Doamne, Tu știi că am nevoie de Tine ca de aer , Te rog nu mă lăsa pradă dezamăgirilor , chiar dacă , după faptele mele , merit. Te-am supărat ca nimeni altul. Te rog frumos sa mă ierți și sa mă miluiești și astăzi la fel cum m-ai miluit și ieri și am credința ca o vei face și mâine, pentru că și eu caut să nu Te supăr și să Te ascult în toate. ”

Rugăciune simplă, dar atât de profundă !!! Se întâmplă des ca acești oameni să se poată ruga cu ușurință, în mașină, la birou, pe drum, în tramvai, în tren, printre mulțimi de oameni. Numai ce îi observi că strigă înlăuntrul lor cu glasul inimii ; ” Dintru adâncuri am strigat către Tine, Doamne Doamne, auzi glasul meu ” Aceștia sunt cei ce îl iubesc pe Dumnezeu din tot sufletul lor, iar rugăciunea o fac din suflet, nu din vârful buzelor. Fac poruncile lui Dumnezeu pentru că Îl iubesc și doar așa pot și doar așa știu ei să trăiască. Aceștia nu se feresc de păcat, ci îl urăsc cu toată ființa lor, știind că e singurul lucru care îi poate despărți de ceea ce au ei mai drag pe a est pământ; de Dumnezeu. Deci , nu e de mirare , de ce Dumnezeu îi ascultă și le îndeplinește imediat rugăciunile.
Poate a iubi pe Dumnezeu, din cuvintele pe care le-am scris mai sus, înseamnă a știi ce e cu tine în viața aceasta, a respecta poruncile lui și ați fi drag ca El să fie în tine. Dar mai mult decât toate , ultima e cea care trebuie să le cuprindă și să le umbrească pe primele două.
Mulțumesc din suflet oamenilor minunați pe care i-am întâlnit și care m-au sprijinit sufletește cu Îndemnuri de a mă ruga, a scrie și a fi în continuare Ochii Caprui. Pentru mine contează foarte mult aceste lucruri.
Voi împărți cu drag în continuare impresiile mele nostalgice asupra vieții, trairile și bucuriile mele închise într-o fărămitură de timp . Am spus aceste lucruri , pentru ca absolut tot ceea ce scriu și semnez ” Ochii Caprui” sunt cuvinte din mine , din sufletul meu ce se zbate în luntrea vieții. Pe curând suflete dragi. . . .!!!

Ochii Caprui

 

Fotografie: Gânduri

        Cu bucurie nespusă suflete drag , îți voi împărtăși aceste rânduri pe care m-am decis să le aștern minuțios în urma unor evenimente din viața mea. Ceea ce îți voi spune sunt emoțiile și ideile unui suflet foarte atent la reacțiile celor din jurul său. De când mă știu , am studiat și studiez cu multă perseverență oamenii și mai ales sufletul cu mișcările sale. Aceasta este o pasiune care mă definește mai mult decât mă stăpânește.  Sunt robul gândirii mele și al ideilor care definesc drumul omului către Divinitate. 
           Un lucru foarte important și deosebit de sensibil pe care l-am observat zilele trecute la oamenii din jurul meu a fost acesta ; cum se roagă unii. De ce m-a impresionat acest lucru și trebuie neapărat să îl povestesc ? Pentru că mie mi se pare absolut extraordinar. Omul are mai multe feluri de rugăciune. De la a citi cu voce tare , chiar superficial unele rugăciuni, până a vorbi cu Dumnezeu într-un mod extraordinar de simplu , parcă ar fi față către față, cu o sinceritate și îndrăzneală a sincerității sale nemaipomenită . 
            Când te rogi formal , de obișnuință, nefiind atent nici măcar la ceea ce citești cu voce tare , atunci convorbirea ta cu Dumnezeu , pe care tu de altfel o numești rugăciune, este mai mult o convorbire cu tine însuți.  Convorbire în care Dumnezeu sărăcuțul, este atent la tine  cum tu te chinui să te aduni , să îți dai seama ce vrei sa spui.  Imaginează-ti suflete drag, un om care vine să aibă o discuție foarte importantă cu tine, iar când ajunge în fața ta, se fâstâceşte neştiind ce să îți spună ce vrea, fiind atent mai mult la reacțiile lui decât la atenția pe care tu i-o acorzi. Ce părere ai avea despre acest om ? Eu cred că ai spune că acesta are o problemă serioasă cu el însuși . De asemenea , l-ai invita să vină în altă zi, când este mai adunat, să încheiați discuția. Cu siguranță așa ai face. Deci, nu trebuie să te mai miri că nu i se împlinesc rugăciunile unui astfel de om.
    Dar sunt și oameni care au observat de a lungul timpului că , ori de câte ori s-au rugat , Dumnezeu le-a dat atenție. Aceștia sunt cei care au rostit rugăciunile nu formal, nu cu lipsă de respect, nu cu îndoiala că Dumnezeu nu îi va asculta, ci cu dorința sinceră de a mulțumi pentru tot ce au și mai ales, cu atenția cuvenită în timpul rugăciunii.  O atenție deosebita, îndreptată către sensul cuvintelor rugăciunii și mai ales către Cine sunt ele îndreptate. Iar la atenția aceasta se mai adaugă și faptul că au dorit din tot sufletul sa se ferească de păcate. De aceea aceste rugăciuni spuse cu un soi de teamă, respect și recunoștință profundă au fost ascultate mai repede de decât cele spuse cu superficialitate. Uite , vine un om la tine pe care l-ai ajutat cândva, îți mulțumește pentru tot ajutorul acordat atunci , iti arată că s-a mai îndreptat și cere din nou un lucru. Nu te iubește, dar iți arată destul respect și recunoștință. Deci , pentru aceasta atitudine, simți nevoia de a-l răsplăti , îndeplinindu-i cererea. Trăgând speranța că , poate vreodată în viața lui, își va da seama că nu ai în tine numai acea parte de temut, de respectat, ci ești și tu ființa care poate fii iubită. 
      Aici , intervin oamenii care m-au impresionat cu adevărat până la lacrimi. Oare cât de curat sufletește trebuie să fie un om și cum poate gândi el despre Dumnezeu, încât atunci când se roagă , să îi vorbească cu simplitate , la persoana a 2-a ? 

"Doamne, Tu știi că am nevoie de Tine ca de aer , Te rog nu mă lăsa pradă dezamăgirilor , chiar dacă , după faptele mele , merit. Te-am supărat ca nimeni altul. Te rog frumos sa mă ierți și sa mă miluiești și astăzi la fel cum m-ai miluit și ieri și am credința ca o vei face și mâine, pentru că și eu caut să nu Te supăr și să Te ascult în toate.  "

Rugăciune simplă, dar atât de profundă !!!  Se întâmplă des ca acești oameni să se poată ruga cu ușurință, în mașină, la birou, pe drum, în tramvai, în tren, printre mulțimi de oameni.  Numai ce îi observi că strigă înlăuntrul lor cu glasul inimii ; " Dintru adâncuri am strigat către Tine, Doamne Doamne, auzi glasul meu " Aceștia sunt cei ce îl iubesc pe Dumnezeu din tot sufletul lor, iar rugăciunea o fac din suflet, nu din vârful buzelor. Fac poruncile lui Dumnezeu pentru că Îl iubesc și doar așa pot și doar așa știu ei să trăiască. Aceștia nu se feresc de păcat, ci îl urăsc cu toată ființa lor, știind că e singurul lucru care îi poate despărți de ceea ce au ei mai drag pe a est pământ; de Dumnezeu.  Deci , nu e de mirare , de ce Dumnezeu îi ascultă și le îndeplinește imediat rugăciunile. 
     Poate a iubi pe Dumnezeu, din cuvintele pe care le-am scris mai sus, înseamnă a știi ce e cu tine în viața aceasta, a respecta poruncile lui și ați fi drag ca El să fie în tine. Dar mai mult decât toate , ultima e cea care trebuie să le cuprindă și să le umbrească pe primele două. 
     Mulțumesc din suflet oamenilor minunați pe care i-am întâlnit și care m-au sprijinit sufletește cu Îndemnuri de a mă ruga, a scrie și a fi în continuare Ochii Caprui. Pentru mine contează foarte mult aceste lucruri. 
    Voi împărți cu drag în continuare impresiile mele nostalgice asupra vieții, trairile și bucuriile mele închise într-o fărămitură de timp . Am spus aceste lucruri , pentru ca absolut tot ceea ce scriu și semnez " Ochii Caprui" sunt cuvinte din mine , din sufletul meu ce se zbate în luntrea vieții. Pe curând suflete dragi. . . .!!!

        Ochii Caprui

3 comentarii la “Ganduri

  1. amymohorea spune:

    “Doamne, Tu știi că am nevoie de Tine ca de aer , Te rog nu mă lăsa pradă dezamăgirilor , chiar dacă , după faptele mele , NU merit. Te-am supărat ca nimeni altul. Te rog frumos sa mă ierți și sa mă miluiești și astăzi la fel cum m-ai miluit și ieri și am credința ca o vei face și mâine, pentru că și eu caut să nu Te supăr și să Te ascult în toate. “
    …..de cite ori am pus si eu indoiala inaintea mea si puterii de Sus…dar minut cu minut, ora cu ora, zi cu zi am fost mustrata si invatata ca oriunde ma aflu,in orice situatie Domnu e prezent linga mine, in problemele mele….si azi sunt increzatoare ca am acea siguranta! Au fost furtuni, valuri si ploi in viata mea la care am fost tinuta de mina, mingiiata,purtata pe drumul increderii, a asteptarii, a rabdarii, a iertarii, a iubirii….adevarul ca singura niciodata nu asi fi putut fi in stare sa le trec…au fost ingeri de oameni trimisi pt a ma ajuta, povatui, arata acel curcubeu care dupa o ploaie, furtuna inunda pacea, linistea si binecuvintarea….Daca Tu,ochi caprui, nu ai fi fost trimis in viata mea cu povetile tale asi fi fost pierduta intr-o padure intunecata, lipsita de incredere, de speranta…….Azi si-ntotdeauna pot striga tare: Am un Domn mare, milos si iubitor !

    Apreciază

Lasă un răspuns

