Despre intunericul luminii

Dintotdeauna știu că mi-am iubit în mod sincer prietenii, făcând tot posibilul să nu îi deranjez sau să fac ceva necugetat care să îi supere. Și sunt sigur că și ei au făcut la fel în privința persoanei mele . Dar am avut grijă și am în continuare cum îmi aleg prietenii. Ce fel de oameni sunt aceștia și ce influențe pot avea asupra mea. Consider că acest lucru merită atenția maximă din partea oricărui om capabil să aibă curaj să trăiască frumos , sau cel puțin normal. Prietenii sunt ființele dragi care te definesc ca persoană, sunt bucățele din sufletul tău sau fețe complementare ale caracterului tău . Sau prietenii pot fi razele de lumină trimise de Dumnezeu să îți lumineze calea vieții. Tocmai de aceea le acord o așa mare importanță. Pentru că Dumnezeu i-a trimis în viața mea cu un scop. Știți. …nouă tuturor ne place să credem că suntem și putem fi independenți unii de alții, dar în realitate, în mai mică sau mai mare măsură, fiecare este dependent de fericirea celui de lângă el sau din sufletul lui. Totuși, pentru a putea fi prieten cu cineva anume, am nevoie de niște puncte comune. Și acestea pentru mine nu sunt numai frumusețea vieții , binele, înțelepciunea, inima caldă care nu cere chirie și alte lucruri de preț care pot defini noblețea unui om de caracter. Pentru mine foarte importantă este credința. Credința e punctul comun forte cu prietenii mei, pentru că am observat, de-a lungul timpului că, credința curată , neîntinată cu filozofii păgâne, este ceea ce poate susține o prietenie curată. Bineînțeles , pot fi legate prietenii și cu alți oameni de altă natură religioasa,prietenii care se vor baza pe bunul simț , respect reciproc și dragostea izvorâtă din acestea două. Numai că. …..această prietenie întotdeauna va avea de suferit când este vorba de adevăruri de credință. Cei care ați trecut prin așa ceva , în mod cert și irevocabil, îmi veți da dreptate. Dar atunci când prietenii au aceeași credință lucrurile decurg altfel. Iar punctele slabe ale relației lor interumane vor fi poate lipsa de maturitate a unuia sau de bun simt a celuilalt.
Eu pledez în unanimitate pentru ORTODOXIE ca legătură nezdruncinată între mine și prietenii mei adevărați. Adevărați sunt cei care nu amestecă întunericul cu lumina, filozofii înșelătoare tip New Age sau zen creștin sau Noua Energie. Pentru că politicos atrag atenția celor care fac acest lucru, îi trag de mânecă, exact așa cum ar face un prieten bun atenționând pe celălalt ” Suflete drag, nu e bine ce faci
„. Nu am nimic cu credința nimănui , poate să creadă în ce dorește, dar atunci nu îl pot numi prietenul meu de suflet, fie el și virtual, ci doar o cunoștință. Suflete drag , dacă stăpânești discernământul și știi foarte bine ce trebuie să culegi din filozofiile altor religii, mă bucur mult. Dar dacă nu stăpânești adevărurile Ortodoxiei , nu te îmbăta cu apă rece , scriind sau amestecând sau împrăștiind ideile altor religii ca fiind bune sau complementare Ortodoxiei. S-ar putea să intri în comă alcoolică, în înșelare. Ortodoxia e una , nu mai multe. Deci nu te înșela. Altfel nu putem fi prieteni de nici un fel. Cu mult respect suflete drag. ….! Nu știu dacă tu îmi îngădui să fiu eu acum cel care aprinde lumina în întunericul conștiinței tale , dar cu siguranță nu îți permit să mă murdărești cu întunericul așa zisei lumini din care ai început să faci parte. Pentru cei care s-au supărat , îi rog frumos să uite de Ochii Caprui. Îmi vor face un mare bine.

Ochii Caprui

5 comentarii la “Despre intunericul luminii

  1. adorcristy spune:

    Reblogged this on Armonii de veghe.

    Apreciază

  2. Robertina spune:

    E un mare adevar in acest articol. Si eu am ratacit prin filozofia orientala, yoga si reiki…etc incercand sa gasesc adevarul, calea. Mi – am dat seama ca nu rezonam cu ele si aveam chiar sub nas credinta noastra ortodoxa, pe care de fapt nu ii stiam intelepciunea. Apoi am inteles ca ortodoxia este calea cea mai grea, dar dreapta….

    Apreciază

Lasă un răspuns

