Bucuria de a fi un om obisnuit

Astăzi îmi sprijin fruntea sufletului meu pe unul din marginile gândului ce duc la tine suflete drag . Și mă gândesc cu duioșie….
Mă gândesc la imensa bucurie de a fi un om obișnuit , un om care nu iese cu nimic în evidență sau cel puțin se străduiește din răsputeri să facă acest lucru . Te vei întreba cine a fost primul om pe care l-am observat fiind așa ? De la cine m-am molipsit în mod plăcut de această energică și liniștitoare bucurie ? Inevitabil răspuns :  mama .
Din sclipirile profunde ale ochilor ei neodihniți , lipsiți de somn și afundați în izvorul mohorât al grijilor zilei de mâine , mi s-au revelat adevărurile vieții . Cred că m-ai putea acuza cu ușurință că am un cult personal pentru mama mea , dar sincer îţi spun : nu . Mama mea este un om obișnuit cu toate ale ei . M-a învățat să fiu un om normal , fără prea multe pretenții de la viață , fără ifose în sclipitoarea gândire și comportamentul rafinat al societății de astăzi care îl ascunde pe Dumnezeu cu atâta viclenie . Ca orice om normal față de mama manifest o afecțiune normală , dar nu pot uita și ar fi in totalitate lipsă de bun simt , să trec sub tăcere felul ei pedagogic , pe care mărturisesc, din mila lui Dumnezeu , l-am moștenit din plin.
Un imbold al maturității mele a fost dintotdeauna suferința ei și felul cum reacționa la dânsa . Ea a fost prima care m-a învățat să sfidez neajunsurile vieții . Iar astăzi , când în mod minunat o nouă petală din trandafirul vieții își arată maiestuos strălucirea , cu multă bucurie în suflet mărturisesc în gura mare , cât de mândru sunt că Dumnezeu m-a hărăzit să fiu copilul ei .
Eu nu am nimic bun .Totul datorez cu sfințenie lui Dumnezeu , duhovnicului meu și ei . Doi oameni care au știut să mă învețe adâncul rost al vieții . Unul m-a învățat să deschid drumuri iar celălalt să le deosebesc și să le desăvârșesc, să nu las lucruri neterminate . Dar amândoi sunt oameni obișnuiți . Își trec sub tăcere virtuțile , caută să nu iasă în evidență cu nimic și trec în viață neobservați de nimeni . Dar în urmă lasă cu bună știință , sădite cu grijă , vlăstarele credinței. Acestea vor duce mai departe bucuria de a fi un om obișnuit .
La mulți anișori întru Hristos , mamă !

Ochii Caprui

Fotografie: Bucuria de a fi un om obișnuit

      Astăzi îmi sprijin fruntea sufletului meu pe unul din marginile gândului ce duc la tine suflete drag. Și mă gândesc cu duioșie....
   Mă gândesc la imensa bucurie de a fi un om obișnuit, un om care nu iese cu nimic în evidență sau cel puțin se străduiește din răsputeri să facă acest lucru. Te vei întreba cine a fost primul om pe care l-am observat fiind așa ? De la cine m-am molipsit în mod plăcut de această energică și liniștitoare bucurie ? Inevitabil răspuns : mama.
  Din sclipirile profunde ale ochilor ei neodihniți , lipsiți de somn și afundați în izvorul mohorât al grijilor zilei de mâine, mi s-au revelat adevărurile vieții. Cred că m-ai putea acuza cu ușurință că am un cult personal pentru mama mea, dar sincer îţi spun :nu. Mama mea este un om obișnuit cu toate ale ei. M-a învățat să fiu un om normal , fără prea multe pretenții de la viață, fără ifose în sclipitoarea gândire și comportamentul rafinat al societății de astăzi care îl ascunde pe Dumnezeu cu atâta viclenie. Ca orice om normal față de mama manifest o afecțiune normală, dar nu pot uita și ar fi in totalitate lipsă de bun simt , să trec sub tăcere felul ei pedagogic , pe care mărturisesc, din mila lui Dumnezeu, l-am moștenit din plin.  
     Un imbold al maturității mele a fost dintotdeauna suferința ei și felul cum reacționa la dânsa. Ea a fost prima care m-a învățat să sfidez neajunsurile vieții. Iar astăzi, când în mod minunat o nouă petală din trandafirul vieții își arată maiestuos strălucirea , cu multă bucurie în suflet mărturisesc în gura mare , cât de mândru sunt că Dumnezeu m-a hărăzit să fiu copilul ei.
   Eu nu am nimic bun .Totul datorez cu sfințenie lui Dumnezeu , duhovnicului meu și ei. Doi oameni care au știut să mă învețe adâncul rost al vieții.  Unul m-a învățat să deschid drumuri iar celălalt să le deosebesc și să le desăvârșesc, să nu las lucruri neterminate. Dar amândoi sunt oameni obișnuiți. Își trec sub tăcere virtuțile, caută să nu iasă în evidență cu nimic și trec în viață neobservați de nimeni. Dar în urmă lasă cu bună știință , sădite cu grijă , vlăstarele credinței. Acestea vor duce mai departe bucuria de a fi un om obișnuit. 
   La mulți anișori întru Hristos , mamă !

Ochii Caprui

8 comentarii la “Bucuria de a fi un om obisnuit

  1. razedelumina spune:

    Mama..un inger daruit din inaltimi… o floare pe care se odihneste picatura de roua a sufletului incercat …
    La multi ani maicutei dumneavoastra dragi .

    Apreciat de 1 persoană

  2. Raluca spune:

    Mamele bune fac oameni buni. La multi ani sanatosi in fericire mamei dvs.
    “E o minune ca, dintre toate mamele din lume, tu esti mama mea!” (Charlotte Gray)

    Apreciază

  3. Ileana spune:

    Petrecerea timpului alături de tine înseamnă ceva frumos pentru mine…un prieten adevărat e greu de găsit, dificil de părăsit și imposibil de uitat!!! O searä pläcutä!


    Apreciază

  4. amymohorea spune:

    Am citit si m-am regasit pe mine…doar cu o diferenta…puterea ta e dubla decit a mea.De asi putea asi alerga in ambele colturi ale lumii sa construiesc un pot multicolor al curcubeului pacii, iubirii pt maicuta ta…si din el sa presar florile credintei…dar stiu ca tot ce spun sunt cuvinte si nu vor fi indeajuns.Dar voi trimite urarile mele dintr-o inima calda un sincer si LA MULTI ANI MAICUTEI TALE!

    Apreciază

Lasă un răspuns

