Mod corect de a gandi

Ori de câte ori , suflete drag, am căzut în fața vieții, ea m-a învățat cum să mă ridic. Și mărturisesc ca orice muritor de rând că, am căzut și m-am ridicat de foarte multe ori. Însă cred că , cel mai adesea din cauza concepțiilor pe care le aveam despre oamenii din jurul meu. Una din concepțiile pe care le-am avut mult timp și care, mi-a provocat o ruptură de mine însămi , a fost următoarea concepție; că oamenii apar în viața ta pentru a ne folosi unii de alții, iar când nu mai au absolut nici un interes deosebit pentru tine , te aruncă la gunoi sau îţi dau ocazia să o faci tu singur , căzând pradă negrelor dezamăgiri și amarelor deznădejdi. Da….o concepție foarte atrăgătoare, cu o logică aparent imbatabilă și mai ales foarte ușor de folosit pentru a o inocula în gândurile cuiva. Probabil și tu ai momentan aceeași concepție despre oameni. Nu e nimic . În următoarele rânduri îţi voi dovedi falsitatea și inutilitatea ei în viața noastră de zi cu zi.
Ca orice suflet interesat de viața sa și de oamenii pe care Dumnezeu îi trimite lui , m-am interesat deseori de aspectele comunicării interumane. Omul e o capodopera divină , dar înțeles greșit , poate deveni mai rău decât un diavol . În momentul în care îți pui nădejdea în oamenii de lângă tine și aceștia te părăsesc , dezamăgirile vin puhoi și atunci , ia naștere concepția că ai fost folosit și aruncat la gunoi. Dar nu e adevărat . E greșeala ta. De ce ti-ai pus nădejdea în ei ? Ai uitat că ei sunt din același lut ca și tine ? Probabil, din prea multă afecțiune, ai crezut și tu ca și mine ; că unora le curge sânge albastru printre vene , iar alții au fost meniți să fie făcuți dintr-un lut mai nobil decât al tău. Dar acestea sunt prostii. Toți oamenii sunt plamaditi din același lut și același sânge, doar darurile pe care le primesc de sus , sunt diferite. Concepția că oamenii te-au folosit îţi aduce revoltă, amărăciune, dezgust în primul rand față de cei la care ai ținut. Deci nu aduce nimic bun. Ironia sorții este că , dacă tu continui să gândești așa , atunci greșeala ta se va repeta la nesfârșit, până îţi vei schimba modul de gândire. Primul lucru care se observă la un suflet care are această concepție și a suferit enorm de pe urma ei , este următorul fapt; nu are încredere în nimeni, iar când va veni din nou în viața sa un om care să îi ofere afecțiune, atunci va cădea în extrema cealaltă, a încrederii nelimitate în omul respectiv și, bineînțeles, iar îl va pierde. Cine l-a pus să își pună nădejdea în el ? Modul lui de a gândi.
Iată modul corect de a gândi în privința oamenilor meniți să îți bată pragul vieții :
-oamenii nu apar în viața ta pentru că au nevoie de tine, ci pentru că Dumnezeu stie că tu ai nevoie de ei;
-dacă prietenul tău este de zahăr nu îl mânca pe tot, ca să nu îți fie rău pe urmă, iar dacă prietenul tău e amar ca pelinul , nu îl scuipa din gură de îndată, poate rânduiește Dumnezeu sa te mai vindeci de unele defecte prin pelinul lui ;
-oamenii răi apar în viața ta ca să te învețe sa stii să prețuiești bunurile morale pe care Dumnezeu ți le-a încredințat și să îți dorești să fii bun cu adevărat, din toată inima ;
-oamenii buni apar când nu aștepți și ei îţi vor arăta cât de sărac ești în sufletul tău. Te vor învăța să faci binele fără să aștepți nimic și vor fi, dacă nu îți vei pune nădejdea decât în Bunul Dumnezeu, lumina vieții tale ;
-și oamenii buni și oamenii răi, te vor învăța direct și indirect să dai vina numai și numai pe tine , iar nu pe alții. Toți aceștia au apărut în viața ta, pentru că ai avut nevoie să înveți cum se distribuie încrederea adevărată și cât de bine este ca bun fiind , să te consideri rău și cât de jalnic este ca , rău fiind, să te consideri bun ;
După ce am implementat acest mod de gândire în subconștientul inimii mele, am început să mai zâmbesc atunci când pleacă cineva de lângă mine , știind că atât mi-a fost de folos prezenta lui în viața mea și nu trebuie să mă supăr. Voi păstra amintirile frumoase , iar pe cele urâte voi căuta să le reciclez, scoțând ceva bun din ele. Tot răul spre bine…..

Ochii Caprui

Fotografie: Mod corect de a gândi

       Ori de câte ori , suflete drag, am căzut în fața vieții, ea m-a învățat cum să mă ridic. Și mărturisesc ca orice muritor de rând că, am căzut și m-am ridicat de foarte multe ori. Însă cred că , cel mai adesea din cauza concepțiilor pe care le aveam despre oamenii din jurul meu. Una din concepțiile pe care le-am avut mult timp și care, mi-a provocat o ruptură de mine însămi , a fost următoarea concepție; că oamenii apar în viața ta pentru a ne folosi unii de alții, iar când nu mai au absolut nici un interes deosebit pentru tine , te aruncă la gunoi sau îţi dau ocazia să o faci tu singur , căzând pradă negrelor
 dezamăgiri și amarelor deznădejdi. Da....o concepție foarte atrăgătoare, cu o logică aparent imbatabilă și mai ales foarte ușor de folosit pentru a o inocula în gândurile cuiva. Probabil și tu ai momentan aceeași concepție despre oameni. Nu e nimic . În următoarele rânduri îţi voi dovedi falsitatea și inutilitatea ei în viața noastră de zi cu zi. 
        Ca orice suflet interesat de viața sa și de oamenii pe care Dumnezeu îi trimite lui , m-am interesat deseori de aspectele comunicării interumane. Omul e o capodopera divină , dar înțeles greșit , poate deveni mai rău decât un diavol . În momentul în care îți pui nădejdea în oamenii de lângă tine și aceștia te părăsesc , dezamăgirile vin puhoi și atunci , ia naștere concepția că ai fost folosit și aruncat la gunoi. Dar nu e adevărat . E greșeala ta. De ce ti-ai pus nădejdea în ei ? Ai uitat că ei sunt din același lut ca și tine ? Probabil, din prea multă afecțiune, ai crezut și tu ca și mine ; că unora le curge sânge albastru printre vene , iar alții au fost meniți să fie făcuți dintr-un lut mai nobil decât al tău.  Dar acestea sunt prostii. Toți oamenii sunt plamaditi din același lut și același sânge, doar darurile pe care le primesc de sus , sunt diferite. Concepția că oamenii te-au folosit îţi aduce revoltă, amărăciune, dezgust în primul rand față de cei la care ai ținut. Deci nu aduce nimic bun. Ironia sorții este că , dacă tu continui să gândești așa , atunci greșeala ta se va repeta la nesfârșit, până îţi vei schimba modul de gândire. Primul lucru care se observă la un suflet care are această concepție și a suferit enorm de pe urma ei , este următorul fapt; nu are încredere în nimeni, iar când va veni din nou în viața sa un om care să îi ofere afecțiune, atunci va cădea în extrema cealaltă, a încrederii nelimitate în omul respectiv și, bineînțeles, iar îl va pierde. Cine l-a pus să își pună nădejdea în el ? Modul lui de a gândi. 
     Iată modul corect de a gândi în privința oamenilor meniți să îți bată pragul vieții :
-oamenii nu apar în viața ta pentru că au nevoie de tine, ci pentru că Dumnezeu stie că tu ai nevoie de ei;
-dacă prietenul tău este de zahăr nu îl mânca pe tot, ca să nu îți fie rău pe urmă, iar dacă prietenul tău e amar ca pelinul , nu îl scuipa din gură de îndată, poate rânduiește Dumnezeu sa te mai vindeci de unele defecte prin pelinul lui ;
-oamenii răi apar în viața ta ca să te învețe sa stii să prețuiești bunurile morale pe care Dumnezeu ți le-a încredințat și să îți dorești să fii bun cu adevărat, din toată inima ;
-oamenii buni apar când nu aștepți și ei îţi vor arăta cât de sărac ești în sufletul tău. Te vor învăța să faci binele fără să aștepți nimic și vor fi, dacă nu îți vei pune nădejdea decât în Bunul Dumnezeu, lumina vieții tale ;
-și oamenii buni și oamenii răi, te vor învăța direct și indirect să dai vina numai și numai pe tine , iar nu pe alții. Toți aceștia au apărut în viața ta, pentru că ai avut nevoie să înveți cum se distribuie încrederea adevărată și cât de bine este ca bun fiind , să te consideri rău și cât de jalnic este ca , rău fiind, să te consideri bun ;
      După ce am implementat acest mod de gândire în subconștientul inimii mele, am început să mai zâmbesc atunci când pleacă cineva de lângă mine , știind că atât mi-a fost de folos prezenta lui în viața mea și nu trebuie să mă supăr.  Voi păstra amintirile frumoase , iar pe cele urâte voi căuta să le reciclez, scoțând ceva bun din ele. Tot răul spre bine.....

         Ochii Caprui

Lasă un răspuns

