Ideal…

Astăzi m-am căutat pe mine însămi cu ardoare în vâltoarea vieții, dorind a-mi recunoaște caracteristicile atât de necesare mie , omului. Mi-am revăzut  Amintirile stând grupate într-un mod exemplar, încarnate în silabe bătătorite de pașii repezi ai Privirilor mele acute , pe câteva zeci de foi oscilante de Blog . Amintirile stăteau liniștite , așteptând parcă o răscoală iminentă din partea mea . Poate Ele descriu cele mai bine Faptele și Gândurile mele . Poate. …
Pe un câmp de Bucurie inocentă de copil visător , mi-am văzut plutind în treacăt doar Idealul . Dorința de a șterge lacrima de pe fața celor suferinzi s-a întrupat în persoana Idealului meu din Viață . Nu mi-am dorit avuții . Știam că nu voi rămâne cu ele . Nu am vrut să am prieteni foarte mulți .  Am știut dintotdeauna că pot fi prietenul oricui . Dar a trebuit să parcurg căile întortocheate ale Dezamăgirilor , să am răbdare ca să pot privi cum sita împrejurărilor și a virtuților cerne sufletele prietenilor mei . Așa m-am ales cu tot ce este mai bun  . Nu mi-am dorit renume sau slavă de la oameni  . Am știut că asta dăunează grav sănătății morale a unui Om ce vroiam să îl construiesc în viitor . Lumea trece , lumea vine peste tine….tu ramai la toate rece . Oricum, în ochii lumii niciodată nu se vor perinda cele mai adânci licăriri din sufletul tău , indiferent de câte priviri ademenitoare a-i avea parte. Tot timpul vor fi păreri, pentru și împotriva ta . Așa că , trebuie să mergi înainte, fără să te lași vrăjit de spusele lumii.
Dar în schimb mi-am dorit să pot să fiu un Om cu adevărat , să cunosc tainele înțelepciunii și meșteșugul alinării oricărei dureri sufletești . Iar pentru toate acestea , aveam de urmat o cale . Punctul de plecare ?…. Dumnezeu . Punctul de sosire ?….Dumnezeu . Latura care unește cele două puncte ? Dumnezeu . Și cum poate un om mândru , care crede că poate muta munții din loc , să se apropie de Dumnezeu ? Prin dulcea și mântuitoarea suferință. Nu există altă cale . Și cea mai mare suferință este să fugi de Dumnezeu . Iar cea mai mare bucurie este să te desfătezi de Harul Lui în bicisnica-ți inimioară de copil îmbătrânit sub curgerile vremii.
Nu sunt un fanatic care nu are ce face și scrie despre sentimentele lui despre Dumnezeu, sentimente care, oricum nu interesează pe nimeni. Încerc să fiu un Om . M-am străduit și mă voi strădui să construiesc , sau mai bine zis, să mă las șlefuit în Mâna Celui Care îmi mângâie sufletul cu prezența Sa . Omul , pentru mine , este oglinda lui Dumnezeu și oglindirea Lui în toată creația Sa . Nu există făptură mai fascinantă și mai controversată ca Omul.
Dar astăzi , oamenii sunt cei care Îl condamnă pe Dumnezeu din toate privințele . De ce nu mai când ai nevoie , Dumnezeu există ? De ce atunci când nu ești capabil să duci un lucru la bun sfârșit , vinovatul este Dumnezeu ? De ce atunci când ceri un lucru și Dumnezeu ți-l îndeplinește sub altă formă, mult mai bună decât cum ai gândit tu , ești nemulțumit ? De ce e nevoie să afli de Dumnezeu doar din spusele vioaie și pline de evlavie ale bunicii sau ale mamei și nu Îl cauți tu ?
Și te mai miri de ce ți se întâmplă …!!! De ce tocmai ție ? Pentru că dreptatea , sau mai bine zis consecința care nu te poate trece cu vederea, consecința atitudinilor și ideilor tale te va urmări oriunde. Nu ești numai suma a ceea ce gândești sau vorbești . Ești și consecința lor . Dar asta învățăm ….la bătrânețe când ne gândim la greșelile trecutului , când râdem cu gura până la urechi de prostiile noastre, când suntem nevoiți să îndreptăm greșelile copiilor noștri ce le pot schimba viata , când. ..când .
Iar ca să nu trec prin toate acestea , am fost nevoit să îmi schimb Ambițiile cu pecetea Iubirii de aproapele . Bănuielile să le prefac în gânduri bune și frumoase la adresa tuturor ; să pun pe limbă farmecul dreptății și în suflet focul dragostei de Dumnezeu.
Ochii Caprui

5 comentarii la “Ideal…

  1. razedelumina spune:

    Calea omului nu-i in mainile sale ..Cel ce cauta si altceva in afara de mantuirea intru Domnul cu siguranta isi va gasi si durerea si amarul si grija pamanteasca . Frumos spus …scris cu inima pentru inimi . Multumesc celui ce scrie . Bucurii de la Domnul sa aveti !

    Apreciat de 1 persoană

  2. cami spune:

    Suflet bun si cald …cat esti de intelept! Dea Domnul sa imprumuti din intelepciunea ta si altora.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

