Ritmurile fericirii

Pe aripi târzii de ger încovoiat de transparențe nocturne, din mijlocul fulgilor de nea ce aleargă dezordonați pe cărări cenușii de Cer luminos, gândurile mele melancolice țin sfat în privința ta , la focul automat al amintirilor ce dau năvală cu mult bun simț în universu-mi de trăiri celeste. Și privirea ochilor tăi de suflet trist și nelămurit cu sine însuși, îmi dă târcoale cu a sa nevinovată sclipire de moment. Știu că îți dorești fericire și deseori inima ta dansează haotic pe ritmurile alerte a unei fericiri de moment. Nu pot și nu vreau să îmi închipui că ritmurile acestei fericiri trecătoare sunt zornăitul sălbatic de vesel al bănuților ce se înghesuie acum , mânați de o atracție bizară , unul către altul, chinuindu-se parcă să rotunjească vreo cifră fabuloasă din imaginația ta. Eu nu vreau să te cunosc așa și clipa în care te-am întâlnit zâmbindu-mi cu multă tandrețe în privirea-ți curioasă , nu mi te-a descris a fi un astfel de om. Bucuria de a avea bani mulți face parte din iluziile firilor slabe de înger. Tu nu ești așa. Iar dacă tu crezi că ai apucat să devii un astfel de om, în genunchi cu sufletu-mi sfâșiat de durerea acestei veşti cutremurătoare, te rog sa te schimbi. Lasă-mă să îți ofer alte ritmuri ale fericirii. Ritmuri izvorâte din susurul lin al liniștei sufletești, din focul nemitarnic al credinței în Hristos , din căldura cunoștinței de sine. Oare cât de minunat trebuie să fie momentul în care poți zâmbi atât de inocent , indiferent de situație și nu forțat în mod grosolan de împrejurările vieții ? Când gustul unui zâmbet exprimat în nuanțe înfloritoare pe tabloul chipului tău fericit are aceeași intensitate feroce și totodată, delicată , ca tăria unui zâmbet ce-şi ascunde grațios durerea în momentele de cumpănă ale vieții …! Poate pentru unii , ritmurile fericirii adevărate sunt dansul clipelor de bucurie petrecute în sânul cald și mereu același al familiei din care fac parte. Dar ce te faci atunci când familia nu știe să fie o familie ? Îți tai dreptul la fericire , refugiindu-te într-o lume virtuală sau dansând pe alte ritmuri de fericire trecătoare ? Nu suflete drag, să nu fie. Atâta timp cât ai oportunitatea de a alege , mereu va exista speranța unei alternative. Nici profesia, nici prietenii, nici măcar familia nu îți poate oferi acele ritmuri ale fericirii pe care le descoperi în Dumnezeu. Iar bănuții, ar fi cea mai înșelătoare și nestatornică variantă a acestor ritmuri. Aștept cu sufletul la gură sau mai bine zis, cu bucuria pe care o are un copil în seara de Crăciun când îl așteaptă cu atâta dragoste, vestea că te-ai îndreptat și că îți vei face alte orizonturi binecuvântate și demne de un suflet frumos ca tine. Sper din tot sufletul ca bucuria de a te fi cunoscut cândva acel om minunat de autentic să îmi rămână neschimbată-n în veșnicia ce mă așteaptă. Nu uita de rugăciunea care ne-a descoperit unul altuia și de Doamne Doamne, căruia îi ești dator cu tine însuţi.

Ochii Caprui

Lasă un răspuns

