Criteriile mele despre bunătate

Am căutat oameni buni în viață, modele care să îmi fie călăuze statornice către țelul meu de a fi un om moral, de a merge zâmbind spre Cerul de care mă simt atâta de legat. În timp, mi-am format niște criterii personale în ceea ce privește sau care definesc oamenii buni. Pentru mine, un om bun trebuie să îndeplinească trei criterii , fără de care nu poate avea o bunătate statornică, ci doar una de moment, iluzorie. Acestea sunt cele trei criterii :noblețea sufletească ; credință puternică ; gândire frumoasă. Noblețea sufletească te va îndemna tot timpul să te pui pe locul doi față de celălalt, de nevoile lui . Așa ajungi la altruism, la iubire. Credința puternică îți va fi izvor de curaj în fața vieții, reazem neclintit și autentic al sufletului în momentele de cumpănă , dar mai ales putere nelimitată de cunoaștere profundă a tuturor elementelor ce alcătuiesc umanul și viața. Gândirea frumoasă este o gândire care nu deranjează , ci creează punți intre oameni . Este o gândire deschisă spre cunoaștere , dar întotdeauna îndreptată spre Ziditorul ei. Ea nu va arăta în chip pătimaș cu degetul pe nimeni niciodată, ci doar va desparte în modul cel mai simplu adevărul de minciună. Gândirea aceasta o au numai oamenii cu adevărat smeriți. De menționat însă că oamenii cu gândire frumoasă , dar fără credință puternică, deseori și-au pierdut harul și au căzut în înșelare, ducând împreună cu ei și alte suflete. Noblețea sufletească nu i-a ajutat deloc , dacă nu au avut ca temelie puternică credința. Iar cei care au noblețea sufletească din plin , dar nu cred cu adevărat decât în ei însăși, un fel de gnosticism, nu sunt nici pe departe cu adevărat nobili. Adevărata noblețe implică de la sine credința , altfel e foc de paie. Și credința nu poate fi puternică decât având o gândire frumoasă și fiind îndestulată de sentimentul nobleții sufletești. Toate trei redau bunătatea statornică. Cel puțin, așa am observat de-a lungul timpului , analizând faptele mentorilor mei.
Cât de greu este totuși să fii bun cu adevărat și nu o singură clipă, ci tot timpul ? E foarte greu, cel puțin până te formezi , dar și după aceea.

Ochii Caprui

2 comentarii la “Criteriile mele despre bunătate

  1. […] via Criteriile mele despre bunătate | Ochii Caprui Blog. […]

    Apreciază

  2. ami spune:

    Sa credem, sa gandim, sa actionam, raportand totul la Dumnezeu care ne-a creeat (sa ne intrebam inainte de a actiona, daca I-ar place lui Dumnezeu – care este drept si bun si care s-a jertit primind moarte pe cruce din dragoste pentru noi oamenii – felul in care gandim, credem si actionam. Caci, fara de Dumnezeu nimic bun nu poate fi!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

