„Adusu-mi-am aminte cu revărsare de inimă” (Psaltire)

Picături de lună aurită se răsfrâng duios în oglinda unei nopți de vară târzie , întemnițată în luciul argintiu al lacului gânditor și molcom din poiană. Din când în când , o boare regală de vânt tomnatic mai cercetează amănunțit întinderea de apă ce pare că înghite, într-o clipă , toată melancolia din sufletul meu tăcut. E una din acele nopți divine , când rămânând doar tu cu tine și cugetând adânc la nemăsurata milă a Domnului , îți vii în sine. Cine ești tu cu adevărat și ce cauți pe acest pământ fermecător , în care suferința și bucuria își împart conștiincioase sufletele câștigate ? De câte ori se va mai milostivi Dumnezeu asupra păcatelor tale și pentru a câta oară zâmbetul sublim al Împărătesei Cerurilor nu va înceta să se arate în chip binevoitor în ochii tai plini de lacrimi dulci de pocăință ? Sau rânjetul odios al necuratului și nelipsita prezență a firii sale scârboase , cât iți va mai teroriza sufletul și cât va mai avea de gând să îți încurce în chip vădit , căile mântuirii ? Întrebări frecvente , fără vreun răspuns aparent. Dar frumusețea clipei de acum, când tu dai naștere involuntar la un pârâuaş de lacrimi dulci ce susură lin pe obrajii tăi roșiatici , când Dumnezeu e în fața sufletului tău și tu îi ceri iertare din adâncurile inimii tale zvăpăiate și îndrăgostite de dulceața pătimașă a vreunui păcat ce te-a tiranizat ani de zile….frumusețea clipei de acum , nu trebuie uitată . De ce ? Pentru că din ea se va naște izvorul binecuvântatei tale întoarceri către Domnul. Dumnezeu te-a iubit foarte mult dintotdeauna și te-a așteptat până acum să te întorci. A avut îndelungă răbdare cu tine …și a dat toate pentru bucuria clipei de acum. De ce omul trebuie să aștepte atât ca să se întâlnească cu Dumnezeu ? De ce se ferește conștient și se lasă păcălit de diavol în privința acestei fermecătoare clipe , a întâlnirii cu Hristos ? Întrebări ale căror răspunsuri tulburătoare m-au frapat în mod violent. Doamne, dacă am știi noi cât de mare e intensitatea bucuriei de a Te întâlni , am lăsa toate pentru Tine. Cât de bun poți să fi Tu cu mine și cât de rău și nerecunoscător pot să fiu eu cu Tine …!!! Comparație ce numai în sufletul celui care nu i-a gustat profunzimea , nu lasă urme ! Și iată ….ușor, ușor, îmi vin în sine și realizez cine sunt și în Fața Cui mă aflu cu adevărat. Clipă de colecție ! Cât de mare trebuie să fie dragostea Ta Doamne, pentru a săvârși atâta bunătate cu un suflet îndrăgostit de păcat , ca mine ?! Câtă importanță acorzi Tu unui chip de lut nemulțumit de el însuși ? Și clipa trece ….deși eu mă străduiesc din răsputeri să o încui în raiul din sufletul meu. Picături de lună argintie oglindesc în ochii mei , ce varsă licăriri de har , bunătatea Ta Doamne. Îți mulțumesc că sunt și Îți mulțumesc că Îmi ești !!!!

Ochii Caprui

2 comentarii la “„Adusu-mi-am aminte cu revărsare de inimă” (Psaltire)

  1. […] via “Adusu-mi-am aminte cu revărsare de inimă” (Psaltire) | Ochii Caprui Blog. […]

    Apreciază

  2. Ami spune:

    Doamne, Dumnezeul meu ajuta ma sa primesc cu bucurie tot ce-mi va aduce ziua care incepe, ajuta ma sa primesc toate ca din mana ta cea sfanta, Doamne, oare cand vom intelege ca toate pe care le primim sunt cu ingaduinta Ta, ca niste medicamente, unele mai dulci altele mai usoare, pentru vindecarea de bolile provocate de pacatele noastre? Ajuta ne Doamne sa intelegem si sa acceptam aceasta. Iti multumim Doamne! Slava tie Prea Sfanta Treime pentru toate necazurile ce mi le ai dat dupa faptele mele. Pomeneste-ma intru Imparatia Ta. AMIN!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

