„-Uite,a venit Ochii Căprui să ne vadă ….!”

Eram în biserică şi participam la sfânta Liturghie .Venisem cu gândul să mă reculeg sufleteşte după atâta zbucium spiritual,creat de forfota şi calvarul lumii.Prin cântarea frumoasă de la strană ,sufletul meu vibra în mod plăcut,aşteptând parcă să îşi ia zborul undeva dincolo de bolta bisericii.Mă gândeam ce mare dar trebuie să aibă un cântăreţ,un psalt care cu vocea lui bine lucrată ,emană trăiri intense de rugăciune sau redă cu exactitate duhul cântării ?Da,mare dar să uneşti cântarea cu rugăciunea .Liturghia la care participam acum nu părea una obişnuită ,deşi strana şi preotul slujitor erau aceiaşi ca şi în alte dăţi posomorâte când pasul meu fluşturatec a călcat pragul bisericii,împins fiind de la spate de îndemnul puternic al inimii mele arzătoare .Se pare că astăzi eu eram altul,nu strana ,nu preotul ,nu biserica .Deşi auzeam foarte clar cântarea foarte duioasă şi bine armonizată de la strana unde psalţii executau cu măiestrie gorgoanele din psaltichie ,totuşi mintea mea era dusă undeva departe la anii care au trecut zburdalnic pe tărâmul vieţii mele difuze,neînsemnate. Iubeam natura,ciripitul nevinovat al păsărelelor din faptul dimineţii ,oamenii cu mofturile lor,ideile pline de entuziasm şi sentimentele pline de puritate.Cu toate acestea era ceva în mine care nu se regăsea decât în sfânta Biserică . Acel ceva nu avea linişte până când nu ne întâlneam duminica în locul acesta plin de farmec şi inocenţă ,în sfânta Biserică .Deşi era doar o pictură simplă pe pereţii înalţi şi groşi ai Bisericii ,pentru mine Sfinţii pictaţi acolo erau plini de viaţă .Chiar mi se părea uneori că îşi spuneau unul altuia ,când intram în incinta Bisericii,într-un mod zâmbăreţ,plin de o cuvioşenie drăgălaşă ;”-Uite,a venit Ochii Căprui să ne vadă ….!”.Şi din clipa aceea,zâmbeau toţi la unison. Într-adevăr ,tot Cerul se bucură văzând întoarcerea unui păcătos ca mine…!Dar se mai întâmpla uneori când făceam supărare altora să văd icoana Botezătorului Ioan plină de mustrare pentru faptele mele,şi atunci mă simţeam necurat şi plin de fapte rele.Îmi era frică să privesc către icoana lui. Stăteam la uşa Bisericii ,rugând cu lacrimi în suflet pe sfântul Ioan Botezătorul să mă ierte de năzdrăvăniile care le-am făcut ,şi promiţându-i cu sinceritate că,atunci când mă întorc acasă numai supăr pe nimeni şi ,mă fac băiat bun.Bineînţeles că nu mă ţineam de promisiune ,dar Sfântul mă ierta văzându-mi pocăinţa sinceră .Tot găndindu-mă aşa ,la strană a început o cântare care mie îmi dă o stare de umilinţă ori de câte ori o ascult.Este vorba de Heruvic .Frumoasă şi emoţionantă cântare !!!Mă cuprinse o stare de bucurie a inimii…şi de tristeţe în acelaşi timp.Liturghia îşi urma cursul firesc şi în Cer şi acolo unde eram.Numai simţisem demult o asemenea stare de înduioşare a inimii.Mă gândeam că,dacă în clipa aceasta m-aş fi întâlnit cu Hristos ,I-aş fi spus din adâncul inimii mele şubrede de atâtea fărădelegi ;”-Doamne ,Tu care scrii cu dragoste pagini de neuitat în inimile altora,scrie şi inima mea !!!Înlătură-mi neputinţa de a Te cunoaşte …fii parte din sufletul meu …fii Stăpânul inimii mele…Te rog Doamne ,Te implor !”Vocea clară şi dulce a preotului slujitor ce rostea „Ale Tale dintru Ale Tale ” mă scoase din visare. Era momentul Epiclezei ….momentul culminant al sfintei Liturghii.Simţii o pace adâncă ,ca un văl cu neputinţă de strămutat….aşezat peste ţinutul stâncos al inimii mele.Lacrimi dulci de bucurie se rostogoleau lin pe obrajii mei calzi ,emotivi . Mi-aş fi dorit ca acel moment să nu se mai termine,să fie veşnic. Doamne ,cât de mult Te doream în inima mea…şi Tu Ţi-ai făcut milă cu un lepros ca mine….!!! Liturghia se termină ,lăsînd în inima mea o pace caldă,un dor nesăţios de iarăşi altă Liturghie .Am plecat cu paşi tăcuţi şi molcomi ,să nu deranjez Sfinţii care mă priveau cu multă dragoste. Îţi mulţumesc Doamne ….nu mă uita !….rostii şters cu privirea pierdută pe drumul de ţară ,plin de praf..

Ochii Caprui

2 comentarii la “„-Uite,a venit Ochii Căprui să ne vadă ….!”

  1. sharabagiu spune:

    Prea putin doar un „like”. Plang. Ma bucur ca esti, ma bucur ca scrii.
    Ii multumesc lui Dumnezeu ca ne-a adus impreuna.

    Apreciază

Lasă un răspuns

