Istorisire

Bună seara suflete drag ! Ceea ce voi relata în următoarele rânduri nu vor fi cuvintele mele , ci doar o întâmplare din viața cuiva drag mie , menită să rușineze cu adevărat pe omul zilei de astăzi , om care găsește pentru toate fleacurile personale timp destul , numai pentru legătura sa cu Dumnezeu nu. De ce m-am hotărât să scriu această întâmplare din viața altcuiva ? Pentru că mi-a stors lacrimi mari de tot din ochii încețoșați ai sufletului meu . Sper să îți placă în mod deosebit .

„Venisem frântă de la servici , cu duhul istovit până la epuizare de toate problemele și întâmplările tip răsturnări de situații care se iviseră în cursul zilei la serviciu. Serviciul meu nu e neapărat unul epuizant din punct de vedere fizic , dar persoanele care mă solicită în timpul serviciului , de foarte multe ori îmi tulbură și îmi împrăștie liniștea sufletească. O lăsasem pe Paraschiva , copilul meu cel mai mic , de 1 an jumătate , cu fratele ei mai mare , Stefan. Îi iubesc pe amândoi ca ochii din cap și îi mulțumesc lui Dumnezeu în fiecare zi că m-a învrednicit să fiu mama acestor două ființe extraordinare. Ca om , m-am străduit din răsputeri să dau o educație deosebită din toate punctele de vedere copilașilor mei. Ei m-au observat și au fost alături de mine ori de câte ori noaptea , la lumina candelei , sufletul meu vărsa lacrimi amare la icoana Cuvioasei Paraschiva , implorându-O pe Aceasta să îmi ușureze greutățile prin care treceam . Așa că , drept urmare , amândoi copilașii au început să se roage. Întâi Stefan , care este un suflet foarte sensibil , a început să citească pentru liniștea sufletului meu , Paraclisul Maicii Domnului în fiecare seară. Seara când veneam de la serviciu , îl găseam în fața Icoanei , rugându-se cu înfocare și bătând metanii. Copil de clasa a 3-a ! Mă uimea dragostea lui pentru mine și nu îmi vine nici acum să cred că sunt mama unui astfel de copil. Dar să vedeți ce face Paraschiva !!! Tot având tendința să își imite fratele mai mare în absolut toate lucrurile pe care le vede la el că le face, când îl vedea la rugăciune , îi fura cartea de rugăciuni sau îi dădea cu altă carte în cap. Nu îmi venea să cred. Ca să îi împac pe amândoi , am fost nevoită să îi dau și ei o carte de rugăciuni, altfel nu îl lăsa în pace deloc. De atunci Paraschiva mea s-a liniștit total. În patru labe sau în genunchi, cum poate ea mai bine , se așează lângă fratele ei la rugăciune, bolborosind cu duioșie suspine pe care numai suflețelul ei le cunoaște. Iar seara de care povestesc acum, când am venit obosită și tristă , când intru în camera lor , ce îmi fu dat să văd înaintea ochilor ? Paraschiva bolborosea smerită cu fratele ei la un loc , înaintea icoanei . Ce faci fată aici ? ….am vrut să îi spun, dar nu am apucat pentru că , imediat Paraschiva se întoarse către mine și spuse tare , ca să aud eu : Hugăciune , mami, cu fățioru ! ……Mi-au dat lacrimile instantaneu. Pe Paraschiva an născut-o de ziua Cuvioasei ,14 octombrie. ”

Pe mine unul , m-a emoționat rău de tot această istorisire. Am scris-o cu acordul doamnei , nu am furat nimic , inafară de lacrimile dânsei din momentul povestirii. Probabil vor fi mulți copii de genul acesta în România. Părinții lor să îi țină Dumnezeu sănătoși , să poată dea această educație frumoasă în continuare. Dacă un copil mic știe cât de importantă este rugăciunea în viața omului , atunci , noi, copii mari ar trebui să murim de rușine în clipele în care , cu bună știință ne ferim de 1/2 h de rugăciune pe zi.

Ochii Caprui

5 comentarii la “Istorisire

  1. sharabagiu spune:

    Buna dimineata suflete drag! Frumoasa istorisire si sunt convinsa ca unii din cititori au unele similare. Rugandu-ne cat putem noi de des fie cand taiem un cartof, fie cand dam cu matura, fie cand suntem in drum spre serviciu viata nu mai are nevoie de jumatate de ora de rugaciune, pentru ca devine insasi rugaciune. Asta e hrana sufletului nostru, rugaciunea, impacarea cu noi, intre noi si comuniunea cu Dumnezeu. „Caci nimeni nu mai stie ce inseamna Dumnezeu cu oamenii” spune o rugaciune draga mie. Un simplu gand de iubire si dor e rugaciune, faptele iubirii si milei sunt rugaciune, un cuvand de incurajare e rugaciune, linistea smereniei e rugaciune. Te iubesc suflete drag!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ileana spune:

    Un gand bun pentru o noapte binecuvantata! 🙂


    Apreciază

Lasă un răspuns

