Automatizări

Am constatat cu stupoare suflete drag că atunci când în rugăciune nu există urmă de sentimente, adică bucurie, durere sau recunoștință, dispare orice urmă de interes personal pentru rugăciune. Iar rugăciunea în acest fel devine una mecanică, automată, fără esență, fără căldură sufletească, fără efect imediat și fără atenție . Ne rugăm de dragul de a astupa glasul conștiinței și atât. Dumnezeu devine imaginea unei idei prea puțin importante în comparație cu problemele noastre personale datorita acestei rugăciuni făcute mecanic. Și probabil tocmai de aceea ni se răspunde atât de greu la rugăciune. Dumnezeu așteaptă puțină căldură sufletească. Știi cum este să te rogi cu adevărat ? Astfel încât să simți fiecare cuvânt din rugăciune vibrând pe pielea sufletului tău. Atunci poți sa spui că ai fost acolo și ai simțit cu inima ceea ce mintea ta a înțeles din cuvintele pe care buzele tale le-au rostit. Dar în toate există un început. Ți-am răspuns pentru că știu că în gândurile tale m-ai întrebat despre acest lucru. Ferește-te de rugăciunea făcută mecanic, dar asta nu înseamnă să nu faci deloc sau decât atunci când simți rugăciune. Rugăciunea adevărată e ca un meșteșug. Se deprinde în ani și cere multa implicare. În funcție de cât te implici în ea , poți spune ca te-ai rugat. Altfel, ți-ai citit și tu rugăciunile ca să fie citite. Nu îți neglija sufletul. E tot ce ai.

Ochii Caprui

3 comentarii la “Automatizări

  1. amymohorea spune:

    Pace si binecuvintare intr-o dimineata frumoasa….e al doilea mesaj primit in dimineata asta, in care pot spune ca am fost mustrata si invatata.Acum ma intreb cui sa-i multumesc? tie, celelaltei pers., Domnului ca a trimis prin suflarea sa inspiratia data solilor lui?….si oare de ce sa intreb?pot multumi tuturora celor care ma cunosc si care mai putin ma cunosc.In aceasta frumoasa invatatura ma regasesc eu,cea care cindva rugaciunea facea minuni si pace sufleteasca, ….care cindva rugaciunea nici abia rostita primea raspuns si soli la usa…dar azi, azi cu parere de rau ma pedepsesc de ce am racit atit de mult?de ce credinta mea se clatina?de ce dau locul lacrimilor mai mult decit increderii a zimbetului?stiu nu pot da vina pe nimeni…vina e in mine.Vreau din nou sa ma ridic, sa cred, sa sper, sa iubesc, sa cresc…..vreau si doresc…Multumesc drag prieten pt mesajul tau…o destainuire vreau sa-ti scriu: am pasit in noul an in care simt ca din ce in ce Domnu ma mustra si doreste prin solii lui sa ma invete sa cresc din nou.Zi de zi exista o mustrare aratindu-mi cit de mare e caderea mea si nesiguranta….multumesc din inima ca esti unu din prietenii mei care ma ajuta la aceasta sa cresc.FII BINECUVINTAT,SOARELE SA RASARE CHIAR SI PE O ZI DE PLOAIE, DEOARECE IN SUFLETUL TAU DE LA SOARE PINA LA PLOAIE APARE UN CURCUBEU UNDE II IMBARCADEZI PE TOTI PRIETENII TAI…TE IMBRATISEZ CU DRG

    Apreciază

  2. Nu sunt de acord cu rugăciunea făcută mecanic …Prefer să știu mai puține rugăciuni dar să le simt că mă ” hrănesc”…

    Apreciază

Lasă un răspuns

