Liniște

De foarte multe ori îmi pun foarte multe întrebări în legătură cu tot ce mă înconjoară. Acest lucru îl fac pentru că am constatat că manifest interes pentru orice lucru deosebit, greu de înțeles. Iar răspunsurile îmi vin de Sus , când nu mă gândesc sau habar nu am de lucrul la care mi-am tocit mintea toată ziua. Azi, suflete drag, am stat și m-am gândit la felul de exprimare specific fiecărui om pe care l-am descoperit în biblioteca mea virtuală. Sunt un mic devorator de impresii scrise de suflete deosebite. Încerc, sau mai bine spus, nu mai reușesc să mă transpun înapoi în realitate ori de câte ori atenția pe care o dau unui simplu text, îmi răpește ființa la propriu printre înțelesurile profunde ale slovelor așezate cu multă migală. Mi se pare de foarte multe ori că eu sunt acolo și tot eu mi-am scris anumite impresii. Dar nu tot timpul. Am ajuns la concluzia că , deși limbajul mai multor scriitori poate fi același , totuși , felul de a te exprima în cuvintele uzuale tuturor, devine ca o amprenta inconfundabilă a personalității tale. Stilul de a scrie ți-l pot copia mulți, dar căldura sufletului tău pe care o transpui fără nici cel mai mic efort în cuvintele pe care le scrii, nimeni nu o poate copia. Gândirea afișată în scris, felul de a scrie, felul de a fi plus exprimarea literară sunt amprente. Un cititor bun poate fi și un scriitor bun. Capătă în timp abilitatea de a reda ceea ce a citit cu ale sale cuvinte. Poate chiar și abilitatea de a copia anumite stiluri. Dar în profunzime , niciodată nu va putea face acest lucru. Cât de minunat și de profund poate fi un cuvânt sau o simplă expresie ! Tot mă uit și nu îmi vine să cred ochilor și minții , mai ales când observ cu bucurie că fiecare cuvânt , deși poartă în sine același înțeles, chiar dacă e spus de două persoane diferite sau apropiate, e diferit ca percepere de către sufletul celui care îl aude sau îl citește. Diferența o face căldura sufletească a vorbitorului sau a scriitorului. Acest lucru nu ai cum să nu îl simți. Cât despre felul de a scrie, eu unul am considerat că acest dar va ajunge la valoarea sa sau la potențialul lui absolut , doar dacă îl voi pune în slujba celor care mă vor citi. Și nu oricum voi scrie ! Ci cât se poate de clar, sincer și cald….Idealul este ca să scriu în așa fel încât , peste ani și ani , când mă voi întoarce peste scrierile mele vechi, să pot constata cu bucurie că nici una dintre ele nu și-au pierdut de-a lungul timpului acel farmec instantaneu și că învățăturile lor pot fi de actualitate oricând, în orice secol și oricărui suflet. Nu mi-as dori să creadă nimeni din aceia cărora le va cădea sub ochiul critic la prima vedere postările mele, că am ceva cu cineva. Nu , deloc, să nu fie ! Dacă am ceva cu cineva, acel cineva sunt eu. Nu scriu , decât din pasiune pentru Doamne Doamne , oamenii pe care îi iubesc și scris. Cine îmi va cunoaște culorile sufletului prin intermediul cuvintelor pe care le scriu, își va da foarte ușor seama de acest lucru.

Ochii Caprui

Un comentariu la “Liniște

  1. Ochii Căprui — Liniște & Beethoven — Silence….

    Apreciază

Lasă un răspuns

