Convorbire într-un târziu de noapte (partea a doua )

-Doamne, știi că la un moment dat , cu toată sinceritatea inimii mele de copil visător, ți-am cerut să îmi dai darul de a ajuta oamenii….!!!
– Îți știam inima dintru începuturile ei și ți-am dat ceea ce mi-ai cerut….mi-a spus Dumnezeu zâmbind.
-Da..e adevărat , adică vreau să spun că am primit mai mult decât Ți-am cerut, doar că. ..
– Ce anume vrei să spui cu acest” doar că ” ?
– Doar că nu știam atunci când Ți-am cerut acest dar multe lucruri. Lucruri importante cum ar fi următoarele …
– Spune-mi te rog …sunt curios să văd ce nemulțumiri ai …!
– Mi-am dorit foarte mult ca să cunosc interiorul omului pentru a-l putea ajuta , a-i șterge lacrima din suflet, însă nu știam că pentru a face acest lucru , va trebui mai întâi să-i port durerea ca și cum ar fi a mea, să-i simt vălul ucigător al tristeții ce îi macină sufletul și îl împiedică să vadă frumusețea vieții, să trec odată cu el prin necazurile pe care le are și să mă simt permanent neputincios în a-l ajuta . Nu știam că iubirea mea fără de Tine e neputincioasă și nu poate vindeca răni și nici îndrepta caractere. Nu știam că voi fi judecat și privit urât, invidiat și ponegrit , doar pentru că am îndrăznit a ajuta pe cineva, a avea altă părere despre un om decât are lumea. Iar cel mai dureros „nu știam ” este acela că nu știam că omul pe care îl voi ajuta astăzi , mâine se va putea întoarce împotriva mea.
-Deci nu ești bucuros de darul pe care Ți l-am dat ? …a întrebat Dumnezeu trist.
– Ba da Doamne , doar că nu înțeleg de ce trebuie să trec prin toate acestea !?…am spus rușinat.
– Iubirea fără responsabilitate e o iubire doar cu numele , suflete drag ! Cunoști cu adevărat durerea unui om și vrei să îl ajuți din ce în ce mai mult , doar atunci când treci odată cu el prin etapele durerii. Acest lucru înseamnă compasiune. Iar când cunoști cu adevărat durerea lui și ajungi , cu toate că știi cât de grea este, să îți dorești să îți pui sufletul tău pentru el , atunci te asemeni Mie. Devii Iubire. Iar Iubirea de dragul Meu, toate le îndură , toate le iartă, toate le crede, toate le nădăjduiește , toată le rabdă, nu cade niciodată. Pentru că izvorul Ei sunt Eu.
-Până aici am înțeles -am spus eu oarecum liniștit -dar cu sentimentul acela pe care îl simt atunci omul pe care l-am ajutat ieri , astăzi este împotriva mea , ce fac ? De foarte multe ori îmi vine să nu mai ajut pe nimeni , de frica acestui sentiment.
– Tocmai aici este cheia tuturor lucrurilor și a faptelor bune ..!…a spus zâmbind Dumnezeu. De câte ori vei ajuta un om și a doua zi se va întoarce împotriva ta , iar tu te vei întrista , vei cunoaște că l-ai ajutat pentru orgoliul tău de om smerit și nu ți-ai pus cu adevărat sufletul pentru el, ci pentru tine. Iar dacă indiferent de atitudinea omului , tu vei rămâne același, chiar te vei bucura că ești defăimat fără să judeci cât de puțin, atunci să cunoști că ai ajuns la măsura iubirii și. ..într-adevăr, ți-ai pus sufletul pentru Mine, pentru el.
– Păi încă nu am ajuns astfel. …am spus mâhnit. Oare mai am mult până ajung astfel ?
– Până la sfârșitul vieții ce ai de făcut ….!?…a spus Dumnezeu, mângâindu-mă încetișor pe creștet. Priveşte întotdeauna spre Mine , iar nu spre oameni. Astfel făcând, vei ajunge să iubești ușor, îndurând cu bucurie toate etapele iubirii.
– Mulțumesc. ..Doamne !

Ochii Caprui

Un comentariu la “Convorbire într-un târziu de noapte (partea a doua )

  1. valy spune:

    Doamne, ce frumos ai scris ceea ce simti… ,,Să-i simt vălul ucigător al tristeții ce îi macină sufletul și îl împiedică să vadă frumusețea vieții,,(aceasta tristete ma apasa si pe mine, desi… nu pare din afara pt ca totul se petrece in interior) ,,Cunoști cu adevărat durerea unui om și vrei să îl ajuți din ce în ce mai mult , doar atunci când treci odată cu el prin etapele durerii,,(adevarat – cam asa s-a intamplat caci am vrut sa-i ajut pe ai mei…). Minunat cu adevarat! Multumesc Doamne pt ca ai asemenea oameni!

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

