Poveste tristă

M-am uitat în adâncul ochilor lui cu toată gingășia pe care un copil o poate dărui părintelui său. Spusesem cuvinte care îl răniseră profund cu adevărul ce îl purtau în ele. Eram supărat că ne părăsise ca un laș , iar acum venise să își intre în drepturi prefăcându-se că nu s-a întâmplat absolut nimic. Dar știa foarte bine că deși aveam doar 5 ani la vremea aceea, cuvântul meu împotriva lui era deosebit de puternic. Nu îi spunea oricine greșelile de neiertat pe care le-a făcut, ci propriul lui copil. Vedeam cum lacrimi mari își luau avânt din ochii lui pe măsură ce tribunalul din sufletul meu se apropia de sentința finală. Copil fiind , eram de neînduplecat era vorba de dreptate . Însă pe măsură ce inima mi se răcorea de fierbințeala pe care o dobândise din acea emoție a dreptății , sufletul îmi plângea de milă. Mie și tatălui meu pe care îl judecam. Am văzut o schimbare la el după ce am terminat toată pledoaria . A tăcut și a ascultat smerit , plângându-şi păcatele. El care era o fire aprigă de războinic , stătea acum smerit și fără de cuvânt de îndreptățire , ascultând cu luare aminte cuvintele usturătoare pe care copilul său le întocmise cu măiestrie tocmai pentru a-l face să își dea seama de gravitatea lașității lui. După aceea, m-a luat în brațe , mi-a mângâiat fruntea și m-am simțit ca și cum m-aş îneca într-un ocean de sărutări. Tatăl meu își săruta copilul , acoperindu-l cu sărutări pe fiecare centimetru de suflet. A mai durat patru anișori această sărutare. Nu aveam de unde să știu atunci gravitatea păcatului și faptul că soarta avea să mă învețe o lecție foarte importantă : aceea de a-ți iubi tatăl indiferent de natura sufletească a lui.
Aceasta a fost atunci.
Au trecut ani grei, care însă nu au binevoit să îmi ierte acest păcat. Omul meu iubit s-a dus să își plângă păcatele dincolo, unde eu nu l-am văzut dar i-am simțit durerea. De la vârsta de nouă ani nu l-am mai văzut niciodată și Dumnezeu a considerat că nu a trebuit să merg la înmormântarea lui. Înmormântare unde nu am avut cum să ajung , oricât mi-aş fi dorit. Astăzi dacă ar fi trăit tatăl meu , ar fi împlinit o vârstă foarte frumoasă. Mi-ar fi văzut lacrimile pline de regrete și de otrava durerii și probabil m-ar fi sărutat ca și atunci , pe fiecare centimetru de suflet. Doar sunt copilul lui. Chiar dacă nu a fost un tată ideal, pentru mine este tata ! Suflete drag , dacă te vei întreba de ce am scris această postare , atunci să știi că îți voi răspunde astfel. Am scris pentru a-mi mărturisi public acel păcat al judecării părinților de către copii. Am scris pentru a-mi alina durerea provocată de faptul că eu nu am putut să îmi iert acea îndrăzneală de atunci nici până în zilele de astăzi. Am scris pentru că mă doare foarte tare sufletul când văd bătrâni ocărâți și reeducați de proprii lor copii. Oricum, e o poveste tristă.….!

Ochii Caprui

Ochii Caprui

2 comentarii la “Poveste tristă

  1. anii66 spune:

    Of, Doamne, cit e de greu sa porti o povara ca aceasta in suflet! Tu erai atunci doar un copil, si cu atit mai mult, cu cit ti-ai si marturisit pacatul. acum trebuie sa-ti fie mai usor! E foarte greu insa, sa-ti judeci parintii. Peste ani, cind constientizezi gravitatea judecatii tale, e o adevarata povara sa o porti in suflet. Si o porti, ca nu ai incotro. Si la fel de greu este cind insisti pentru luarea unei decizii care afecteaza intreaga viata viitoare a parintilor tai, decizie care se dovedeste nu peste mult timp, a fi fost o greseala cumplita. Este o mare povara!

    Apreciat de 1 persoană

  2. anisiaprincess spune:

    Ce emoționantă este această poveste…dar judecățile lui Dumnezeu sunt mult mai adânci decât ne putem noi închipui…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

