Incertitudini certe

Pentru că ai un suflet aparte de lumea aceasta și te știu cu o gândire frumoasă și corectă în inima ta mare, am hotărât să îți scriu câteva cuvinte, care vor fi o mustrare mângâietoare în clipele de restriște simțite de tine în aceste momente.
Mi-ar fi sufletul enorm de trist și îngândurat să știu că ai ales de bunăvoie păcatul în locul virtuții. Probabil tu o numești o hotărâre pe care ți-o asumi în totalitate și crezi că vei fi în stare să o duci până la capăt. Dar știm amândoi cât de mult îți rănește sufletul această hotărâre luată pe moment. Mai gândește-te puțin suflet drag și nu lua hotărâri în pripă! E vorba de fericirea și bunăstarea sufletului tău. Ai văzut cum oamenii se schimbă de la o zi la alta, de multe ori fără nici o noimă. Aceasta pentru că au mintea împrăștiată, sensul vieții nu este clar în inima lor, chiar de foarte multe ori e distorsionat de aparențe. Ai văzut cum un om bun poate deveni un om rău în scurt timp. Pentru că a luat hotărâri greșite în viața lui și nu a îngăduit nimănui să îi spună adevărul în acele momente grele. Ai văzut la fel , cât de greu îi este unui om obișnuit să devină un om bun. Cat timp îi trebuie, câte sacrificii, câte suspinuri ale inimii în ceasuri de noapte, câtă răbdare cu aceia din jurul său și mai ales, câtă dragoste de Dumnezeu are nevoie să simtă. Tu știi toate lucrurile acestea amănunțit.
Tocmai de aceea, indiferent ce îmi vei spune sau îmi vei reproșa, eu voi fi cel are cărui degete nu vor înceta să tacă scriindu-ti adevărul despre tine. Un om devine slab în momentul în care își îngăduie cu multă comoditate și bizuință pe sine, o cădere sufletească. Nu îi este de ajuns numai să o conștientizeze, ci trebuie să lupte cu sine însuși, să redevină cel care a fost înainte de cădere, dar având în minte experiența căderii. Un om devine puternic în momentul în care se înfrânează de la căderi, indiferent cât de tare i-ar saliva poftele păcătoase ale sufletului după ocaziile de a păcătui.
După tot ce ți-am scris cu multă dragoste dar și durere aici, rămâne să alegi tu omul care vrei să devii. Eu nu îți sunt împotrivă de nici un fel. Mă voi bucura văzând virtutea înflorind pe chipul tău sau mă voi întrista văzându-ti sufletul murdărit de păcatul pe care vrei tu să îl alegi de bunăvoie. Dar înainte de toate, citește cu luare aminte cuvintele pe care ți le-am scris și roagă-te. Ai mare nevoie de ele suflet drag!

Ochii Caprui

Lasă un răspuns

