Flori de recunoștință

Cu ani în urmă, dacă mi-ar fi spus cineva că îmi face bine scrisul, i-aş fi râs politicos în față și aș fi refuzat această idee, care trebuie să recunosc că îmi părea destul de hilară în acele momente. Nu mă consider având un talent literar deosebit sau cel puțin măcar un om care are de împărtășit lucruri senzaționale, revoluționare, lucruri care să scoată în evidență dincolo de fluxul vieții cotidiene, frumusețea trăirilor sufletești. Dar mi s-a întâmplat ca nu odată, Doamne Doamne să îmi scoată în cale oameni de tot soiul, foarte diferiți ca structură sufletească, emoțională, care să îmi confirme bănuiala că scrierile mele i-ar fi ajutat întrucâtva să își regăsească acea încredere în Dumnezeu și în ei înșiși, acea putere de a zâmbi vieții printre lacrimi, de a merge mai departe prin ploaie având nădejdea că lumina din sufletul lor le va usca hainele ude. Surâsul fericirii și al recunoștinței de pe chipurile lor, surâs exprimat prin cuvinte calde, sincere, mi-a dat și mie acea mulțumire sufletească că într-adevăr, pentru oamenii aceștia, scrierile mele au sens și încă unul benefic. Minunat e faptul că am parte de oameni minunați, sensibili, creativi, însetați de frumos și de bun simț, gata să îți arunce oricând o vorbă caldă, cu tâlc, pentru a te scoate din vâltoarea tristeții, oameni inteligenți dar deosebit de sufletiști. Am simțit-o de multe ori! Dar lucrul care l-am observat cel mai bine a fost că aici, pe blogul acesta creat dintr-o simplă joacă, s-au adunat mulți oameni buni și m-au făcut să simt dragostea lor atât de mult, încât mi-am dat seama că nu sunt singur. Nu sunt doar eu cu Ochii Caprui, ci suntem mai mulți. Și chiar dacă au ochii verzi, albaștri sau orice altă culoare, de dragul meu s-au încăpățânat să creadă că au Ochii Caprui. Iar acest gest pentru mine spune totul….despre ei .

Unii m-au rugat să scriu despre diferite lucruri. Însă dacă nu am simțit, nu am putut să scriu nimic, pentru că lucrurile tehnice pe care le-aş fi scris la rugămintea lor, nu ar fi transmis emoție, ci doar informație. Din această cauză nu am putut scrie nimic. O informație care nu are în sine câtuși de puțină emoție, nu poate fi reținută ușor de sufletul unui om de talia blogului meu. Îmi cer iertare dacă am supărat, dar sunt sincer. În altă ordine de idei, mi-am găsit în scris o oglindă nemituită de nimic și de nimeni a trăirilor mele sufletești. Un album de clipe fotografiate în scris. Aici…având ca sală de operație drept câteva coli albe de hârtie, cu un scris care abia așteaptă să se ivească îndrăzneț de sub albul pur al foii, am devenit propriul chirurg de sentimente literare. Îmi recitesc textele scrise și de fiecare dată, găsesc alt om. Un om într-o continuuă schimbare. Scrisul face bine. Nu îți vindecă durerile sufletești, dar îți șterge lacrimile. Nu te scoate din monoton, dar îți dă șansa la ireal. Îți poți fotografia în ce nuanță vrei amintirile, bucuriile, tristețile și dorințele. Fotografiile rămân prinse frumos în rame mai mult sau mai puțin nostalgice de silabe aurite, de fraze șlefuite sau sincere, de idei năstrușnice, banale sau geniale. Este bine să scrii. Nu te împiedică la mântuirea sufletului.
Îndemn la scris cu multă bucurie pe oricine poate face acest lucru benefic. Scrisul devine o pierdere de timp doar în momentul în care nu mai crezi în el.

Ochii Caprui

Un comentariu la “Flori de recunoștință

  1. Mihai spune:

    M-a marcat în special vorba aceasta: „Îmi recitesc textele scrise și de fiecare dată, găsesc alt om.”. Așa se întâmplă și cu mine! La cât mai multe scrieri de folos! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

