Cuvinte pentru tine ( 3)

image

Cred că îți trebuie foarte mult timp să ajungi să mă cunoști destul de bine încât să poți simți sau spune despre mine că îți sunt un prieten bun sau un om apropiat. Însă, chiar și în prietenia noastră, trebuie să existe câteva reguli.

Dacă vei simți vreodată că am sufletul peste măsură de greu, atunci nu mă mustra. Nu mă va ajuta cu nimic morala ta. Oferă-mi un punct de care să mă pot sprijini în universul durerii mele. Mă poți îndrepta alinându-mi durerea, iar nu făcându-mi morală. Morala mi-o faci în momente în care se va vedea clar că sunt un om inconștient de sufletul meu, dar nu atunci când eu am nevoie de alinare, iar tu îmi oferi taman cu totul altceva decât mi-ar trebui. Nu dreptatea din spusele tale mă vor ajuta în acele momente, ci dragostea, înțelegerea și respectul pe care le ai pentru mine.

Dacă mă vei vedea vreodată încurcând sensurile vieții și destrăbălându-mâ, atunci nu mă certa. Ci înainte de toate, explică-mi frumos și constructiv fiecare lucru care te doare la mine. Astfel nu te voi mai învinovăți când îmi vei face morală. Nu îți sunt elev la oră, ci prieten. Eu am ales să îți fiu prieten, nu tu în locul meu.

Dacă dorești să mă vezi un om mai bun, atunci nu îmi vorbi cu superioritate. Automat, mă voi răzvrăti. Nu uita că eu îți sunt supus pentru că te iubesc și te admir, nu pentru că ești altfel decât mine sau ai drepturi de om mai multe ca mine. În prietenia noastră, amândoi suntem la fel de egali.

Iar înainte de toate, fii realist pentru că trăiești din realitate, nu din vise. Și nu uita regula de aur: ceea ce îmi spui tu să fac eu, fă tu mai întâi. Ca văzând la tine lucrurile bune, să îmi fie rușine să îți întorc vorba în vreun fel.

Nu sunt un om neobișnuit. Dimpotrivă. Nici absurd. Dar iubesc ordinea și bunul simț în orice lucru. Sper că și tu la fel.

Ochii Caprui

3 comentarii la “Cuvinte pentru tine ( 3)

  1. Poteci de dor spune:

    Şi aşa se adună Om cu Om şi ne naşte Prietenie…

    Apreciat de 1 persoană

  2. Laleauaneagră spune:

    Să nu certăm,doar să iubim.Numai Dumnezeu este,Cel care lucrează în sufletul fiecăruia…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

