Vouă vă plac poveştile?

    

       Dintotdeauna mi-au plăcut poveştile. Însă dincolo de cele pe care le-am citit în cărţi, am desprins din filele realităţii şi multe poveşti de viaţă.  Privite cu atenţie, devin de suflet folositoare.  Ce anume trebuie să faci sau să nu faci în anumite situaţii din viaţă.  Acest lucru te învaţă poveştile oamenilor pe care îi ai în jur.
       Poveşti pe care le-ai aflat sau care sunt pe cale să ţi se înfăţişeze ȋn pragul inimii fără nici cea mai mică ruşine. Poveşti care nu au darul de a te cruţa de unele realităţi pe care în veacul veacului nu le-ai fi putut bănui vreodată.
        Nu ştiu dacă am vazut/ întâlnit până acum vreun suflet nobil -mai mult sau mai puțin – căruia să nu îi placă poveştile. De la cele spuse la gura sobei de vreun bătrân destoinic până la cele istorisite ȋn parc de vreun prieten care  vrea să îşi spună oful, nu oricum şi nu oriunde, dar mai ales nu oricui.  Cert este însă, un singur lucru. Poveştile oamenilor te marchează mai devreme sau mai târziu.  Te fac să devii involuntar un spectator al vieţii.  Al lucrării lui Doamne Doamne în sufletul omului şi al evoluţiei mai mult sau mai puţin iminente a persoanei respective.
         Însă fiecare povestitor are şi el….povestea lui adevărată, trăită din plin.  Vouă vă plac poveştile?  Cele cu „totul este bine când se termină cu bine” sau cele adevărate?  Ce vă entuziasmează mai mult la o poveste?  Folosul sufletesc al acesteia sau cursul întâmplărilor?  Sunt curios.

    Ochii Caprui

image

4 comentarii la “Vouă vă plac poveştile?

  1. Poteci de dor spune:

    Mie îmi plac poveştile de aici 😉

    Apreciat de 1 persoană

  2. Laleauaneagră spune:

    Îmi plac poveștile care întorc pe oameni cu adevărat la Doamne Doamne și devin pilde de trăire mai departe…

    Apreciat de 1 persoană

  3. April spune:

    Si mie imi plac povestile de orice fel, si adevarate si inventate. Dar cel mai mult imi plac povestile de viata care ma lasa cu gura cascata de uimire. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. strajerul spune:

    Mie imi place f.f.f. mult povestea: Viata duhovniceasca a crestinului ortodox scrisa de arhimandrit Serafim Alexiev. Cititi-o si voi si cu siguranta va veti imbogati sufletul. E ,,dulce ca mierea” de minunata. Eu am citit-o in format electronic nu am mai gasit-o in librarii. Este intr-adevar o carte extraordinar de folositoare sufletului nostru. De aceea impartasesc cu voi dragilor aceasta veste. Doamne ajuta!

    Apreciază

Lasă un răspuns

