Dor

De ce săracă inimă plăpândă cu atâta patimă tu cugeţi la al nemuririi dor?
De ce ţi-astupi şăgalnic cu împietrite lacrimi faţa ta de-a lumii curioasă faţă?
De ce râzând în miez de noapte adâncă, tu te-ndoieşti amarnic de traiu-ți muritor?
Şi-a doua zi, tremurătoare, silindu-te îmbraci a întristării haină-n fapt de dimineaţă?

O,ştiu..!Ţi-e doru-ţi hrană,patimă şi vis deopotrivă în a vieţii lungă întoarsă cale.
De-ai şti de câte ori când ţi-am simţit durerea,şi răscolit în sufletu-mi bicisnic ,
De greaua-ţi încercare, să te împac cu tine însuţi vrut-am, rugându-mă cu jale,
Primită-mi este în ‘naltul Cerurilor de Demiurgul neputincioasa rugă de om mic.

Mi-o spune sufletul şoptindu-mi tainic într-a minţii ureche larg deschisă-n aste clipe.
Nu nădejdea mi-e pierdută-n ale gândurilor tremurătoare valuri ce mereu mi te încearcă,
Dar nici durerea-mi îmblânzită nu-i de bucuria unei vieţi străine ţie, blestemul unei risipe…
De tine plăpândă inimă săracă, durerea-ţi lui se datorează, amnezie… într-a sorţii barcă.

Of, nebunul… dor de nemurire, s-a închis în fiinţa-ţi de lumină toată numai, numai  valuri…
Şi va vrea sărmanul, ca încetul cu încetul, să te cuprindă făr de veste-n mrejele lui toate…
Dar tu, săracă inimă plăpândă, nu îţi mai hrăni la nesfârşit durerea, cu un abis de idealuri,
Ci hrănindu-te din sfântă  rugă, ai credinţă-n Dumnezeu că îţi va milui a dorurilor gloate.

        
              Ochii Caprui

image

Un comentariu la “Dor

  1. strajerul spune:

    ,,Dar tu, săracă inimă plăpândă(de ochi caprui), nu îţi mai hrăni la nesfârşit durerea, cu un abis de idealuri(roaga-te, roaga-te, roaga-te pentru toti si pentru toate…),
    Ci hrănindu-te din sfântă rugă, ai credinţă-n Dumnezeu că îţi va milui a dorurilor gloate. ” FRUMOS AI GANDIT…
    Doamne-Doamne sa te ajute!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

