Dans

    Am clipe în care mă uit adânc în ochii oamenilor îndureraţi,  aş putea spune chiar cu neruşinare.  O privire deloc binevenită în acele momente. 

   De-ar ştii sărmanii, câte simt eu când le privesc adâncurile ochilor şi mocnirile grele ale focului din ei… 

    Cum îi privesc cu luare aminte şi cum cuget adânc la ce vrea Dumnezeu în momentul acela de la ei… 

    Oameni care se învârt în jurul păcatului din ei ca soarele împrejurul pământului… 

    Îşi iubesc păcatul cu străşnicie,  luând durerea ca pe o resemnare a sorţii faţă de ei,  umblând agale şi obosiţi pe drumul vieţii,  temându-se ca nu cumva să se termine prea devreme… 

   Mult prea devreme… 

  Nu ştiu sărmanii că iadul din ei pe care îl hrănesc cu atâta plăcere se hrăneşte şi el,  la rându-i cu durerea lor… 

    Unii suferă de durere că trebuie să părăsească păcatul…pentru că puritatea sufletului nu se hrăneşte cu mizerie, deci…

    Nu prea au de ales.. 

    Alţii,  suferă durerea pocăinţei, născută din amintirea şi reamintirea la nesfârşit a clipei în care au săvârşit păcatul. 

    Păcatul care,  în cele din urmă, le-a devenit duşman înverşunat,  învederat şi neobosit… Obosindu-i pe ei,  zi şi noapte cu aceeaşi chinuitoare plăcere. 

    Nu îşi dau seama, deşi, toţi simt acelaşi lucru… Dansul pasional al plăcerii cu păcatul,  înfruptându-se din sufletele lor nu aievea, ci mult prea constant,  trăgând liniştit după el,  acea stare de moment în care nu mai există nimic important înafara ta…și a plăcerii tale. 

    Cei care aleg virtutea,  au de suferit. Întâi îi judecă inima,  pentru că ea a iubit cel dintâi păcatul. Apoi mintea, pentru că e mult prea leneşă şi extraordinar de comodă să se mai dezobișnuiască de a gândi altfel. 

    Iar nu în cele din urmă : oamenii din jurul lor.  Pentru că văd schimbarea din omul care,  cu puţin mai înainte,  îi îndemna mult prea înflăcărat la păcat,  iar astăzi îi îndeamnă la sfinţenie.  Tacit.  Prin faptele lui.  

   Cu toată lupta aceasta, Dumnezeu întinde neobosit şi mereu cu sufletul cald,  câte o mână fiecăruia;  şi acelui ce iubeşte păcatul ( ca să îşi dea seama de adevărata plăcere şi bucurie a harului), şi acelui ce iubeşte virtutea,  tocmai ca să poată vedea că fără Dumnezeu nu există sens, putinţă, lumină şi viaţă pe această lume searbădă, plină în egală măsură,  de tristeţe şi bucurie. 

    Cred că mulţi din acei care îmi vor citi articolul,  vor lua vorbele mele drept „prostii şi naivităţi” ale credinţei.  Dar eu ştiu că, dacă ar sta o clipă să fie sinceri  în totalitate cu ei,  nu ar pregeta să îmi dea dreptate. 

    Eu nu am nevoie de dreptatea nimănui. Scriu doar ce văd şi o fac aşa cum simt. 

     

                                  
    O. C

5 comentarii la “Dans

  1. ane spune:

    „De-ar ştii sărmanii, câte simt eu când le privesc adâncurile ochilor şi mocnirile grele ale focului din ei… ” Cum cunoști ce se ascunde in sufletul omului? Îşi iubesc păcatul cu străşnicie, luând durerea ca pe o resemnare a sorţii faţă de ei, umblând agale şi obosiţi pe drumul vieţii, temându-se ca nu cumva să se termine prea devreme… ” Crezi ca oamenii iubesc păcatul? Crezi ca ei umbla „obositi pe drumul vietii” de frica ca viata sa nu se termine prea devreme? Suntem păcătoși,ne-am născut din păcat,dar, depinde cat de mare este pactul săvârșit. Imi place peisajul; fara de soare lumea nu ar mai exista.

    Apreciat de 2 persoane

    • Nu toţi oamenii iubesc păcatul, deşi s-au născut în păcat, şi nu toţi oamenii iubesc virtutea, deşi au avut de la cineva învăţa. Păcătoşi suntem toţi, de la mine până la alţii. Cât de mare este pactul săvârşit, se vede în gesturile, faptele, atitudinea fiecăruia. De unde văd eu ce este în sufletul omului? E darul meu, aşa cum şi tu ai darurile tale. Când ai parte de oameni mulţi în jurul tău plus puţină linişte, se pot observa multe. Întâia oară la tine, după aceea la ei. Fiecare dintre noi, că vrem sau nu să recunoastem, facem parte din cel de lângă noi. Aşa se explică asemănările şi faptul că oamenii se regăsesc unul în sufletul celuilalt.

      Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

