Secvenţe de empatic

    Mă uitam pătrunzător la lentilele ochelarilor pe care îi purta,  încercând să îmi conturez în minte expresia fermă a ochilor ei,  o expresie tristă în acele momente… 

   Pe măsură ce imi clădea în suflet acel înfricoşător turn al durerii, eu mă adânceam tot mai mult,  parcă voit şi cu nesaţ,  în toate întâmplările dureroase de care îmi povestea. 

   Le revedeam,  le retrăiam prin prisma sufletului ei şi o simţeam cât de mult s-a chinuit să fie ceea ce este ea astăzi înaintea oamenilor. Cât de mult se luptase şi câte sacrificii făcuse pentru a putea împărţi sincer,  cu inocenţa ei caracteristică,  toate nuanţele acele de zâmbet, de care numai ea ar fi fost în stare. 

   Îşi dorea viaţa din toată adâncimea fiinţei ei şi nu concepea să nu se bucure în totalitate de viaţă. 

    Dumnezeu o iubea,  cu toată nebuneala ei de care în anumite momente,  oricine se putea înfricoşa. Dar,  probabil dacă nu ar fi avut această atitudine,  nu  o mai aveam astăzi în faţa ochilor,  să îmi povestească despre suferinţa ascunsă a ei. 

    Un om pe cât de pasional, pe atât de profund; pe cât de nebunatic , pe atât de responsabil de alegerile inimii sale zvăpăiate şi de soarta celor pe care ea îi iubea. 

   Nu ar fi lăsat pe absolut nimeni la greu,  deşi atunci când a avut nevoie de o mână întinsă,  nu a găsit-o nicăieri,  în afarã de icoană. 

    Mă minunam de tăria şi forţa pe care o avea în momentele în care îşi spunea durerea. O admiram şi,  simultan,  mă rugam să nu o pierd… 

     Am pierdut destui oameni dragi… 

     E greu să fii empatic.  Simţi deseori ce nu vrei şi îți împrăștii starea ta asupra altora involuntar. 
                                   O. C

     

     

    

Un comentariu la “Secvenţe de empatic

  1. ane spune:

    M-am regăsit in punctele… esențiale. Legenda spune ca trandafirul ar fi apărut dintr-un surâs al lui Cupidon,nu putea fi decât floare simbol; frumoasa.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

